Още в събота Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) е посетил на място Стара Загора, но са се натъкнали на явно нежелание на властите да съдействат за изясняване на случая с тежката катастрофа, при която бяха блъснати три млади жени на тротоар.
Екип на ЕЦТП в събота в ранния следобед e поискал да получи официална информация от институциите преди да направят оглед на мястото на инцидента.
"Натъкнахме се обаче на явно нежелание за съдействие, като лично Николай Колев ни излъга за мястото на катастрофата". Затова и Европейският център за транспортни политики настоява за оставката на старши комисар Николай Колев, директор на ОДМВР - Стара Загора.
Въпреки опитите да бъде отклонен екипът на ЕЦТП е посетил мястото и е заснел останалите следи от инцидент. Открива обаче поредица от противоречия в действията на властите в Стара Загора след катастрофата и задава също такава поредица от въпроси:
- Защо старши комисар Николай Колев твърдеше часове наред след инцидента, че не знае за случая и не може да даде информация?
- Защо над 24 часа нямаше информация поне за инициалите на извършителя?
- Защо извършителят не е бил задържан веднага след катастрофата?
- Кога точно е задържан извършителят и кога изтичат 72-та часа арест с прокурорско разпореждане?
- Кога са иззети (ако са иззети) записите от камерите на магазин "Кауфланд", където се твърди, че извършителят е бил с колата си, преди да започне да дрифтира в кръговото движение?
- Кои са 10-мата свидетели, за които властите обявиха, че са разпитани вечерта на мястото на катастрофата?
- Кой е разпитвал тези свидетели?
- Защо сред тези 10 свидетели не е майката на Дияна, най-тежко пострадалото момиче, на което бе ампутиран единият крак? Жената е била на мястото на катастрофата, но до днес (04 октомври) изобщо не е била търсена от МВР. В същото време в неделя МВР обяви, че търси свидетели от нощта на инцидента.
- Защо Николай Колев обяви (вкл. пред журналисти), че извършителят е имал едно нарушение, откакто е взел книжка през месец май? А наблюдаващият досъдебното производство прокурор Андреан Сутров каза (на пресконференция), че нарушенията са две.
- Защо досега не са взети мерки срещу опасното шофиране, включително дрифтиране, след като са подавани десетки сигнали за подобно поведение?
- Има ли камери на кръговото кръстовище, на което водачът е дрифтирал и след това, губейки контрол над тунингования си автомобил, е блъснал момичетата на тротоара в една от близките улици?
- Каква е причината чак в неделя следобед прокурор Дичо Атанасов да обяви, че едва в събота вечерта прокуратурата е разбрала, че имало второ лице със средна телесна повреда, пострадало в катастрофата? Некомпетентност или умишлено изявление, целящо да заблуди обществеността? Означава ли това, че не е имало оторизирани лица от правораздавателните органи на мястото на катастрофата? Означава ли това, че всъщност огледът на мястото и първоначалното събиране на информация от свидетели, докато е оказвана медицинска помощ на трите момичета, не е извършен адекватно?
- По какъв начин е извършен огледът и на каква база ще бъде формулирана автотехническата експертиза, която да покаже каква е била динамиката на инцидента?
- Има ли извършителят влиятелни роднини, които биха могли да оказват натиск върху нечии решения?
Припомняме, 10 свидетели са били разпитани за инцидента, при който 18-годишен шофьор на БМВ помете три момичета на тротоар в града. Арестуваният е ученик, той има и други нарушения на пътя. За подобно престъпление законът предвижда затвор от 1 до 6 години и лишаване от шофьорски права за определен срок.
idlecynic
на 06.10.2021 в 02:19:14 #2Ей, и за това ли болшевиците виновни, бе..... маамаму стара. Аз пък си мисля, че корумпираните властоимащи демократи, които си затварят очите пред такива престъпления, са виновни.
Thomаs Linke
на 04.10.2021 в 12:06:57 #1В Чалгаристан е така. 18 годишните изтърсаци на дивите селяни-болшевици си карат все едно са на поляната на село, а милицията се грижи за тяхното добруване. После се чудете нормалните хора що се евакуират от беззаконната кочина.