На двата моста на Дунав няма обособени паркинг зони, където тежкотоварните автомобили да престояват, докато изчакват преминаването си през границата. Трагично е положението на границата с Румъния - и на двата моста.

Това заяви пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.  

Умуват как да намалят опашките от тирове на "Дунав мост" 2

Умуват как да намалят опашките от тирове на "Дунав мост" 2

Сред предложенията са буферни паркинги и пускане на фериботна линия

"Ние се чудим как държавата не прогледна досега, за да разбере, че бизнесът губи милиони евро от изчакване. Ако един транспорт не е бърз, той не е привлекателен", категоричен е Йордан Арабаджиев.

Тежкотоварният трафик между България и Румъния нараства 2,5 пъти. Арабаджиев даде пример с същите проблеми, които са съществували на други гранични пунктове, но са решени с изграждането на буферни паркинги.

"От години апелираме за една национална транспортна политика, която да обхване и преминаването през граничните пунктове, чрез обособяване на такива паркинг зони, но явно никой не желае да ни чуе", заяви Арабаджиев. 

Огромни задръствания блокираха пътищата към ГКПП „Дунав мост”

Огромни задръствания блокираха пътищата към ГКПП „Дунав мост”

Причината - "Дунав мост" не може да поеме засиления трафик след войната в Украйна

По думите на изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи "една смяна на граничните органи се извършва за 1 час сутрин и 1 час вечер, т.е. вместо 24 часа - работят 22 часа" и има усложнени процедури, които усложняват преминаването през граничните пунктове с Румъния.

Според Арабаджиев усложнените процедури за преминаване през граничните пунктове водят до загуби за бизнеса и дискомфорт за хората, които живеят в близките населени места. 

Николай Събев: До 2026 г. ще построим 5 моста над Дунав

Николай Събев: До 2026 г. ще построим 5 моста над Дунав

В момента се проучва, къде е най-добре да бъдат изградени те