В момента тече проверка по сигнала за липсващите 8 000 тона столични павета. Това заяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова поред Нова.

Резултатите от проверката се очакват в следващите дни. Данните ще бъдат обявени и ако е необходимо, резултатите ще бъдат препратени към прокуратурата, каза кметицата.

Сезират СГП за изчезнали 8 000 тона павета

Сезират СГП за изчезнали 8 000 тона павета

Те са били демонтирани от софийските улици между 2007 г. и 2017 г.

Припомняме, сигналът до СГП за изчезналите павета беше подаден от общинския съветник Иво Божков. Самите павета е трябвало да се съхраняват в складовете на Столична община.

По информация на Божков липсват около 8 000 тона павета от ремонтираните столични улици.

Самият Иво Божков определи като странно това, че едва след внасянето на сигнала в прокуратурата, от ръководството на Столична община са се забързали да приключат проверката.
Иначе първия си сигнал за липсващите павета, Божков е подал преди година. През тази една година отговор от Фандъкова не е получен.

Фандъкова обаче също е учудена.
"Вече имам информация от предварителните доклади. Странно е избраното време за сезиране на прокуратурата, защото питането ми беше отправено още миналата година. Общинското дружество "Софинвест" има задачата да съхранява паветата, които се демонтират от част от улиците", обясни още Фандъкова.

Фандъкова не знае да са изчезнали стари павета от софийските улици

Фандъкова не знае да са изчезнали стари павета от софийските улици

Според общинския съветник Иво Божков над 9000 т павета

Фандъкова коментира и ремонта на столичната улица "Граф Игнатиев", който стана повод за оставката на зам.-кмета по транспорта в СО Евгени Крусев.

"Г-н Крусев не е подменял подложките. Той е възложител. Като такъв той носи точно и ясно своята отговорност, това го осъзнава и всъщност оставката му беше част от тези действия, които, според мен, бяха абсолютно правилни. Трябва да е ясно всеки какво е свършил по редицата, защото, ако има някой, който е заигравал с доставчици, съм сигурна, че това в хода на проверката ще стане ясно. Смяната на подложката се е наложила след твърдение на водещи експерти от Столичния електротранспорт, че заложената като краен проект от проектанта подложка не е подходяща за нуждите на трамвайните линии. Обществената поръчка е едно, а процедурите по проектиране и по ЗУТ са друго", обясни Фандъкова.

Крусев спазил закона до последната му буква

Крусев спазил закона до последната му буква

Ул. "Граф Игнатиев" щяла да е една от най-хубавите софийски улици