Ремонтните дейности на виадукта, който се намира при тунел "Витиня" на АМ "Хемус", ще продължат до края на месец октомври.  Това съобщи председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Светослав Глосов, който беше на проверка на ремонтите на съоръженията по магистралата.

Виадуктът при тунел "Витиня" е с дължина 225 метра. В експлоатация е от 1984 г.

Ремонтира се съоръжението в платното за София, което е при входа на тръбата за София. Платното за Варна на същото съоръжение беше ремонтирано през миналата година.

Снимка 374555

Източник: Агенция "Пътна инфраструктура"

Възстановени са всички носещи стълбове на виадукта. Строително-монтажните работи по конструкцията на пътното платно продължават със саниране на пътната плоча, тротоарните конзоли и фугите на съоръжението.

Индикативната стойност на строително-монтажните работи е 8 млн. лв. До завършването им лекият трафик е пренасочен двупосочно в платното за Варна.

Нанков: 17 моста по "Тракия" и "Хемус" имат нужда от ремонт

Нанков: 17 моста по "Тракия" и "Хемус" имат нужда от ремонт

До края на годината ще се ремонтират 5 моста

На виадукта "Коренишки дол", намиращ се при км 36 на АМ "Хемус", в момента се ремонтират четири от предвидените за обновяване общо 6 носещи колони на съоръжението. Ремонтните дейности се извършват на колоните на съоръжението в посока София.

Виадуктът е с дължина 481 метра и височина 90 метра. В експлоатация е от 1986 г.

Прогнозната стойност на ремонта на стълбовете на виадукта "Коренишки дол" е около 25 млн. лв.

Снимка 374554

Източник: Агенция "Пътна инфраструктура"

Пътноподдържащото дружество е максимално мобилизирано да изпълни предвидени дейности във възможно най-кратък срок. Работи се ежедневно на две смени през светлата част от деня. През нощта строителни дейности не се извършват, тъй като работниците са на много голяма височина от 90 метра, а не в затворено помещение. "Не може да рискуваме живота и здравето на хората, а и не всичко може да бъде направено на изкуствено осветление", категоричен е Глосов.

До завършването на ремонтните дейности трафикът на леките и лекотоварни автомобили ще продължи да преминава двупосочно в платното за Варна.

130 млн. лв. нужни за ремонт на 17 моста

130 млн. лв. нужни за ремонт на 17 моста

Инвестираха 17 млн. в реновиране на третокласен път

Припомняме, преди седмица, на 15 август, министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който присъстваше на пускането на реновираните 30 километра от пътя Старо Оряхово - Провадя, заяви, че у нас има 17 моста, които трябва да бъдат ремонтирани спешно. По думите на министъра за ремонта на съоръженията ще се необходими 130 млн. лв.

Инж. Глосов съобщи, че в момента се ремонтират 5 от 17-те съоръжения, които се нуждаят от възстановителни дейности на автомагистралите "Хемус" и "Тракия". Три от тях са на "Хемус" - виадуктът "Потоп" при 19-ти км, "Коренишки дол", както и при 33-ти км - преди тунел "Витиня". На АМ "Тракия" се работи на две съоръжения - при км 20 /най-високият виадукт на "Тракия"/ и при км 37, което беше компрометирано след преливането на общински язовир при Ихтиман.

Инженер: Всички мостове и виадукти по АМ "Хемус" са за ремонт

Инженер: Всички мостове и виадукти по АМ "Хемус" са за ремонт

Не е нужно човек да е специалист, за да оцени състоянието на съоръженията

"В нормите, които са за пътно поддържане, между 8 и 10 години трябва да бъдат извършвани ремонти на съоръжението, на пътната настилка. От създаването на Пътната агенция, пътният сектор винаги е бил недофинансиран. Надяваме се, че през следващите години вече това нещо ще бъде отрегулирано с въвеждането на ТОЛ системата. Три нови моста, ще бъде започнат ремонтът на АМ "Тракия", на АМ "Хемус", тези, които се ремонтират в момента, плюс още две, които предстои да започнат", заяви Глосов, цитиран от БНТ.

45 моста в лошо състояние в областите Ловеч, Габрово, Плевен, Русе и Търново

45 моста в лошо състояние в областите Ловеч, Габрово, Плевен, Русе и Търново

След проверки на Апеативната прокуратура във Велико Търново