Всички мостове и виадукти по АМ "Хемус" са за ремонт. Това заяви пред bTV инж. Петър Кичев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.

Според инженера мостовете и виадуктите след тунел "Витиня" се нуждаят от най-спешен ремонт.

"Необходим е основен ремонт през 10 г. заради агресивните средства, с които пътищата се обработват зимно време", посочи специалистът.

38 души са загинали при срутването на моста "Моранди"
Обновена

38 души са загинали при срутването на моста "Моранди"

Срутването не е могло да се предвиди

Кичев добави, че не е нужно човек да е специалист, за да прецени сам какво е състоянието на мостовете, докато шофира по тях.

"Да, притеснявам се, когато пътувам, макар че например съм участвал в реконструкцкията на моста "Бебреш", заяви инженерът и допълни, че като минава там по-тежка машина, потъването на моста е осезаемо, макар и да е нормално при такива конструкции.

Според него всички съоръжения, които имат оголени арматури и обрушени бетони, трябва спешно да се спрат от движение, докато не се ремонтират.

Припомняме, вчера министър-председателят Бойко Борисов разпореди на министрите Нанков и Московски да изготвят спешен план за едновременен ремонт на всички мостове в страната. Планът трябва да се представи пред Министерски съвет следващата сряда.

От думите на Николай Нанков стана ясно, че 130 млн. лв. ще са необходими за реновирането само на 17-те моста, които са от порядък "спешно".

Започва строителството на още 16 км от АМ "Хемус"

Започва строителството на още 16 км от АМ "Хемус"

Проектът ще се изпълнява изцяло