Министерството на туризма, съвместно с общините, започва кампания с билбордове за насърчаване на вътрешния туризъм. Кампанията ще обхване всички по-големи общини. Ще рекламира възможностите за туризъм по региони. На територията на една община ще се рекламират възможностите за туризъм в друга, уточнява БНР.

Рекламите се фокусират върху културно-историческите забележителности. Включени са места като средновековната крепост "Баба Вида", археологическият комплекс "Перперикон", късноантичната крепост "Хисарлъка", Бесарбовският скален манастир, Александровската гробница.

Министерството на туризма се ангажира с изработването на над 40 билборда, а общините ще предоставят безплатно рекламно пространство на подходящи места за около 6 месеца. Билбордовете ще бъдат поставени в 11 големи общини, сред които: Разград, Русе, Силистра, Хасково, Видин, Велико Търново, Бургас, Кърджали, Габрово, Монтана и Перник.

Инициативата се провежда за първи път. След реализирането на проекта "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм", която успя да достигне до около 2 милиона души, за деветте месеца на тази година броят на реализираните нощувки от български граждани в страната е над 7 млн. Те са се увеличили с над 6 на сто в сравнение със същия период на миналата година. Приходите от нощувки възлизат на над 260 млн. лв., което е увеличение от близо 7 на сто.