Столичната община ще бори мръсния въздух с по-дълга електробусна линия, съобщава БНТ.

Новият електрически автобус ще се движи по линия 123, която се удължава с 6 спирки. По този начин ще се осъществява връзка между Симеоновския лифт и район "Слатина".

Към момента по линията се движи един електробус, а след 17 януари те ще бъдат три.

Според кмета Йорданка Фандъкова удължаването на новата линия ще е от полза за жителите на район "Слатина". Тя посочи, че до края на февруари ще бъдат открити две нови електробусни линии.

Нови 25 трамвая и 30 тролея пристигат в София през 2020 г.

Нови 25 трамвая и 30 тролея пристигат в София през 2020 г.

С новата доставка тролеите ще бъдат изцяло подновени

По думи на градоначалника интервалът на придвижване на автобусите по тази линия ще намалее чувствително. Тя заяви, че се работи по намаляване на интервалите и по другите линии.

Фандъкова припомни, че в програмата си за новия мандат е заложила 10 нови електролинии. Тя изтъкна, че с автобусите, за които в момента текат процедури, за които има осигурено финансиране, до края на 2021 г. в София ще се движат около 20% електрически автобуси от всички автобуси по линиите.

Запитана кога общината и съветниците ще дадат пример на гражданите, като оставят автомобилите и започнат да използват градския транспорт, Фандъкова отговори, че вече много от служителите на общината, включително тя самата, се движат с градския транспорт или с колела.

Аз самата, когато има дни с превишение на ФПЧ и нямам специален ангажимент, който да изисква бързо придвижване в града, ходя на работа с градски транспорт, изтъкна тя.

От своя страна зам.-кметът по транспорта в Столичната община Кристиян Кръстев посочи, че в следващите няколко дни ще се работи по повишаването на пропусквателната способност на две кръстовища. На това между "Тодор Каблешков" и "България" ще се увеличат лентите за изнасяне на трафика от "Тодор Каблешков". Регулиране ще се направи и на кръстовището между "Панчо Владигеров" и "Царица Йоана".

Столичната община обясни защо купува електробуси

Столичната община обясни защо купува електробуси

Това било изискване на ОПОС

По негови думи София е проектирана за много по-малко жители и инфраструктурата е строена за три пъти по-малко трафик.

Според него всички трябва да се дисциплинираме като водачи, пешеходци и колоездачи.

Кръстев заяви, че до месец ще бъде създадена виртуална приемна и ще се направи нещо, подобно на референдум, в който да се пускат всички нови идеи, които да се обсъждат предварително.