Верижната катастрофа в тунел „Витиня” не е свързана със състоянието му. Това обяви от парламентарната трибуна по време на парламентарния контрол регионалната министърка Лиляна Павлова в отговор на въпрос на депутата Настимир Ананиев.

Освен за катастрофата в тунела, народният представител попита кога последно е правен доклад за опасните съоръжения и какви са заключенията в него.

Павлова обясни, че състоянието не тунела „Витиня” не е добро, но то трябвало да се разграничава от тежката катастрофа. Тя била свързана с превишена скорост, мъгливо време, хлъзгав път.

Припомняме, че катастрофата в тунела на магистрала "Хемус" стана през октомври. В нея участваха над 50 автомобила

Ананиев сподели притеснението си от липсата на осветление в някои тунели. Той разбира, че за това са нужни средства, но обръща внимание, че безопасността по пътищата е от ключово значение. Тя зависела от маркировката, инфраструктурата. Настимир Ананиев изрази надеждата си спешно да бъде насочен ресурс, за да не се създават предпоставки за произшествия, които биха застрашили живота на пътуващите.

От думите на регионалната министърка стана ясно, че в страната има тунели, които не са ремонтирани 30-40 години. Проблеми създавали и преовлажняването, и течовете. Заради тях често нямало ток в тунелите, а не, защото от Пътната агенция не сменяли крушките редовно.

Ангажимент именно на Агенция „Пътна инфраструктура” бил да следят съоръженията, особено тези, които са в лошо състояние. Те правели анализ кои се нуждаят от ремонти, отводняване, подмяна на маркировка, изолация.

Лиляна Павлова припомни, че миналата година правителството е отпуснало допълнителни 100 млн. лв. за ремонти на пътища. Тя очаква ако има добро изпълнение на проектобюджета, тази година да бъдат извършени ремонти по някои от участъците.

Павлова коментира, че за неотложни ремонти на тунели и съоръжения на магистрали са необходими около 250 млн. лева.

Сериозна нужда от ремонт имали тунелите „Витиня”, „Топли дол” и „Ечемишка”. С бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура” можели да се извършват само дребни ремонти на свлачища и други аварийни разходи.