Групата на Спаси София ще внесе доклад в Столичния общински съвет за сливането на четири общински дружества. Това са Столичен автотранспорт, Столичен електротранспорт, Центъра за градска мобилност и Столичния "Метрополитен". Това заяви пред БиТиВи лидерът на партията Борис Бонев.
Той поясни, че се предвижда съкращение на административния персонал с около 20%. По думите му става въпроса за няколкостотин души в рамките на дублиращи функции в 4 дружества. Според него това ще спести 40 млн. лева.
Бонев засегна и темата за проектите в София. Той отбеляза, че за детската градина в Люлин има издадено разрешение за строеж, но то вече е изтекло. По думите му за бул. "Рожен" има закъснение от 9 месеца, а гаранцията на ремонта на "Граф Игнатиев е изтекла. Според него липсва диалог и нещата не се правят професионално.
Лидерът на Спаси София посочи, че бюджетът на СО за 2025 г. е едно наследство на ГЕРБ. Той изтъкна, че в него са заложените същите приоритети като на Фандъкова - детски градини и метро.
Борис Бонев изрази недоволство от начина на ръководене на Центъра за градска мобилност. Спаси София предлага всички пари, които ще бъдат събрани от повишаване на цените на паркиране да отиват в бюджета на кмета, а не на ЦГМ. Той заяви, че близо 40 години столична община не може да довърши паркинга под метростанция "Сливница". През 1984 г. е завършен грубият строеж, една година общината не може да реши кой да го довърши, поясни Бонев.
"Общинските жилища са в покъртителен вид, това е ужасяващо - хора, които вече са в нужда, да им предоставяме това. Предлагаме новата Наредба, да има фонд за закупуване на нови жилища, за ремонт на вече съществуващи", допълни той.
Според Спаси София проблеми като нередовен транспорт, мръсни превозни средства и липса на контрол, се дължат на абсолютната отсъствие на единна транспортна политика и съгласуваност между трите дружества" - Център за градска мобилност, Столичен електротранспорт и Столичен автотранспорт. Формацията изтъква, че начинът, по който се управлява градският транспорт, води до ненужно високи разходи и раздут щат, а процесите са абсолютно неефективни и непрозрачни.
Партията посочва, че разходите за поддържане на обществения транспорт нарастват значително, без от това да следва повишаване на качеството и достъпността на услугата, нито по-ефективното управление на системата. Спаси София подчертава, че гражданските, вътрешните и външните одити констатират низ от управленски и структурни слабости.
Общинският съветник Христо Копаранов изтъква, че градският транспорт в София е един от най-нередовните в Европа, въпреки че за него отговаря 160 диспечери. По думите му линия 111 е най-яркият пример за това.
Лидерът на Спаси София Борис Бонев заяви, че реформите не са просто приказки, а изискват подготовка в продължения на месеци. "Заедно с реформата на паркирането и повишаването на таксата за строеж, които ще донесат десетки милиони в общинската хазна, трябва да приложим механизми, които да гарантират, че хората наистина ще живеят по-добре отпреди", добави той.