Категорично не е вярно, че реформата за паркирането е само повишаване на цените. Ние взимаме една система, фокусираме я и я надграждаме. Това заяви пред БНР лидерът на "Спаси София" Борис Бонев.
Ако направим опит един месец на няма зони, в общината ще дойдат със списъци да ни молят да се въведе отново. Зоната въвежда ред, подчерта той.
По думите му с приетите нови правила се ограничават служебните абонаменти, като места и времетраене. Бонев уточни, че повечето служебни места са до 18:00 ч., а от 1900 места само до 100 важат денонощно. Той посочи, че ще има допълнителни три часа, в които няма да има служебен абонамент и тези места ще могат да се ползват.
Според него най-голямата промяна е, че вече хората ще имат право да паркират до 3 часа в синя зона, след което трябва да изчакат 2 часа преди да могат отново да пуснат SMS. Лидерът на "Спаси София" заяви, че така се гарантира циркулирането на автомобили.
По думите му близо 38 млн. лв. са приходите от паркиране и санкции, а за градския транспорт се дават 600 милиона. Той е на мнение, че с тези средства не могат да се строят паркинги.
Бонев изтъкна, че намаляването привилегиите на електромобилите не решават проблема на въздуха, а на пространството за паркиране. Според него градският транспорт на столицата е коренно подобрен и хората трябва да го ползват без резерви и предразсъдъци. Проектират се и се изграждат още буферни паркинги, добави той. По думите му е дискутирано и въвеждането на такса задръстване, но за момента няма условия това да се случи.
USD
CHF
EUR
GBP