Столична община подготвя реконструкция на бул. „Ген. М. Д. Скобелев”, при която трамвайното трасе в тунела под НДК ще се демонтира и трамвайна линия №6 се закрива.

С това се прекратява връзката на кв. "Лозенец" с НДК, "Петте кьошета", пл. "Македония" и Женския пазар.

Срещу тези намерения на Столична община се обявява Гражданската организация „Спаси София” и групата „Зелени релси”. Те стартират подписка срещу плановете на общината и вече са събрани няколкостотин подписа.

Гражданите изразяват масово недоволство срещу поредното закриване на линии от градския транспорт. 

Аргумент на общината за плана е нуждата от достъп на автомобили до т.нар. Военно НДК, в което трябва да се помещава Софийският районен съд. За това пречи трамвайното трасе.
Идеята за реконструкцията беше представена пред медиите с обещание, че е предвидена заместваща тролейбусна линия. Тя обаче не е включена в проекта и е без осигурено финансиране.

От "Спаси София" настояват идейният проект да се преработи така, че да се осигури достъп до сградата на съда, но това да не е за сметка на трамвайното трасе към кв. Лозенец. Сред другите искания на гражданите са организирането на обществени обсъждания, на които да се проучат всички варианти за подобряване и увеличаване на транспортната обезпеченост на жителите в района на НДК и кв. Лозенец.

Освен това от гражданската организация заявяват, че закриването на трамвайни линии и трасета е в пълен разрез с европейските практики насърчаващи електро- и екотранспорта и противоречи на претенциите на Общината да кандидатства за титлата Европейска зелена столица.

Организацията припомня, че именно трамвайният транспорт преживява ренесанс в цяла Европа, докато в София продължава да се прилага градоустройствена политика от средата на миналия век.

Какво се случва в София - за десет години са закрити 9,88км трамвайни трасета, а новопостроените са едва 2,81км. Трасето от „Петте кьошета” до кв. „Лозенец” е скоростно и автономно, изпълняващо важни транспортни функции за южна София, а участъкът му по бул. "Черни връх" бе основно ремонтиран само преди три години.