Комисията за защита на конкуренцията глоби софийска таксиметрова компания заради нелоялна конкуренция.

Санкционираната фирма е "Такси Максим" ЕООД.

От КЗК са установили, че въпросната фирма предоставя услуга по свързване чрез мобилни приложения ("Taxsee driver" и "Максим: поръчка на такси") на шофьори и пътници за превоз срещу заплащане по заявен от пътника маршрут.

Тази услуга обаче се е предлагала, без да се спазват изискванията за предоставяне на таксиметров превоз на пътници, както по отношение на превозвачите и шофьорите на таксита, така и по отношение на самите автомобили.

По този начин "Такси Максим" ЕООД нарушава добросъвестната търговска практика и получава нелоялно конкурентно предимство, като извлича икономически ползи и уврежда интересите на фирмите, регистрирани за извършване на таксиметров превоз на пътници и изпълняващи нормативните изисквания, както и на компаниите, които също предоставят достъп до мобилно приложение за осигуряване на свързаност между пътници и таксиметрови шофьори, посочва се в позицията на Комисията.

Съдът спря Юбер

Съдът спря Юбер

От КЗК санкционираха двете дружества по 50 000 лева

Предвид нарушението КЗК определя размерът на санкцията да е 8% от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2018 г. Според представения отчет за "Такси Максим" ЕООД приходите на фирмата за миналата година са 44 000 лв. Това означава, че размерът на определената санкция възлиза на 3 520 лв.

Припомняме, през 2015 г. подобно нарушение Комисията постанови и от страна на "Юбер", поради което спря дейността на фирмата. Санкцията, която беше наложена, обаче възлизаше на по 50 000 лева за двете дружества.

От своя страна в своя позиция от "Максим" съобщават, че при несъгласие с решението на КЗК ще го обжалват в съда. Освен това те планират да продължат дейността си.

Предлаганите от Служба "Максим" информационни услуги предоставят възможност поръчки за пътуване да се изпълняват както от лицензирани таксиметрови шофьори, така и от частни водачи, посочват от фирмата и уточняват, че лицензираният таксиметров водач може непрекъснато да получава информация за поръчки и да печели от професионалната си дейност, а частният водач може да предостави еднократна услуга на пътник, за да компенсира пътните си разходи.

Водачите, които искат самостоятелно да се разпореждат със собствения си автомобил и с времето си, законно да превозват пътници, се нуждаят от справедливи правила, казва се още в позицията.

От Служба "Максим" изразяват готовност да участват в модернизирането на българското законодателство, ако държавата е отворена за диалог и за трансформиране на пазара на таксиметровите услуги.