Целта е максимално бързо изграждане на оставащия участък от АМ "Струма", като ще се търси вариант той да е изцяло извън Кресненското дефиле, при максимално съобразяване със защитата на биоразнообразието и без загуба на европейски средства.

Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков след официалното откриване на тунел "Железница".

В управленската програма ясно сме записали една цел, която следваме във всички разговори с Европейската комисия, коментира той.

Не става въпрос за ново трасе, уточни Цеков. Очакваме финалното одобрение за източния вариант с условието и ангажимента, който сме поели, посочи министърът. В средносрочен план ще се работи за изпълнението на още едно трасе - минимум двулентово, извън Кресненското дефиле, обясни още Андрей Цеков.

Всеки ден забавяне е проблем за хората и пътуващите, както и за биоразнообразието, заяви от своя страна премиерът Николай Денков. От коментара му стана ясно, че министрите са предложили да се подготви строителство по трасето, което вече е проектирано, и успоредно с това да започне проектиране за търсене на друго трасе, което да бъде подготвено. Това е най-бързият начин както да облекчим трафика, така и да запазим природата, допълни Денков.

ВАС върна за ново разглеждане дело за АМ "Струма"

ВАС върна за ново разглеждане дело за АМ "Струма"

Делото е образувано по жалба на Сдружение за дива природа "Балкани" срещу писмо на екоминистъра