Кметът на София Васил Терзиев смята да се даде гратисен период по отношение на забраната за влизане в центъра на София на замърсяващи автомобили. Според него това е най-справедливото нещо, което трябва да бъде направено в момента, при положение, че забраната влиза в села от 1 декември.
По думите на Терзиев не само не е имала достатъчно добра разяснителна кампания, а и самата наредба не е уредена. Не е ясно как ще се налагат санкциите, но пък не могат да бъдат опростени. Отделно на това софтуерът, който отговаря за анализирането на номерата на колите в нарушение, не е минал процедури, а и процедурата му по избор се обжалва.
Забраната за влизане на замърсяващи автомобили в центъра на София влиза в сила от 1 декември 2023 г. Това бе решение с вносители общинските съветници от групата на ГЕРБ/СДС в доминирания също от тях стар Столичен общински съвет.
Счита се, че около 20 000 автомобила на ден ще бъдат засегнати от мярката.
Има доста неща, които трябва да се изчистят, но с екипа ми работим да ги отстраним максимално бързо, обясни кметът. Той посочи, че забраната не може да бъде отложена, защото трябва работещ Общински съвет.
Терзиев заяви и че скоро ще има изявление по темата.
Васил Терзиев заяви, че в столицата продължава работата по разчистването на снега и на падналите клони и дървета. На места фирмите не са се справили, има и случаи на отказ на фирми да чистят някои квартали или докладване за аварирала техника. Наложени са глоби в размер на 120 000 лв.
Новата столична администрация подготвя и промени в наредбите, тъй като има установен хаос кой за какво отговаря. Кметът даде и пример, че за една спирка отговаря "Електротранспорт", а за подлеза отговаря районната администрация. Сега ще се прави пълен списък и протокол кой какво трябва да почиства.
"Следващия път ще бъдем още по-подготвени", увери Терзиев, като посочи и че на места самите граждани не са си помогнали, като не са почистили пред входовете си.
shtimpo
на 29.11.2023 в 13:13:09 #8Горд последовател на Садик Хан (Малкия Мук) - кмета на Лондон и манията му за тоталитарен контрол маскиран под грижа за здравето.
rando
на 29.11.2023 в 12:44:19 #7Hmmm : "А самата наредба е приета от предните управляващи - това прочетохте ли го?" Така е, джендър-ДСарите бяха против защото искаха от тази година да влезе и големио краг, и минимум еко 6 за малкио и еко 4 за големио. Иначе така е като гласувате за ДС - автомобили само за номенклатурата, останалите скоро ще ни забранят изобщо да си напускаме кварталите. mclaranist : "на мен това с ринговете е малко безмислено в глобален план. Ако направиш така, че в центъра да не идват стари коли, но около центъра ще се движат коли на 20+ години, то ГРАДА така или иначе ще се замърсява" Според теб е безмислено, защото мислиш че целта е по-чист въздух. И наистина като ги накарат да обикалят и се увеличат задръстванията по обиколните маршрути - ефекта ще е обратен. Но като поредната стъпка към "15 минутен град" е съвсем смислено.
mclaranist
на 29.11.2023 в 08:50:10 #6на мен това с ринговете е малко безмислено в глобален план. Ако направиш така, че в центъра да не идват стари коли, но около центъра ще се движат коли на 20+ години, то ГРАДА така или иначе ще се замърсява. За мен ако една държава иска чист въздух, да ИНВЕСТИРА в ЖП, тролеи, трамваи и т.н. И отделно да има ДЪРЖАВНА политика за хората да минат на нови коли или електромобили. Иначе всичко е отбиване на номера
Hmmm
на 29.11.2023 в 07:14:18 #5Кмета казва, че трябва да има гратисен период - т.е. фриенде - чул те е! А самата наредба е приета от предните управляващи - това прочетохте ли го?
Xa-x@v
на 28.11.2023 в 23:17:51 #4Френде, Такъв си го избраха другарите демократи в София.Никой няма право да се оплаква.
friend
на 28.11.2023 в 21:25:26 #3Освен това какво означава "стар автомобил"? "стар автомобил не влиза автоматично в забраната, ако е поддържан и при прегледа не му е определена еко категория 1 от общо 5." --------------------------------- Е да ама ако колата е произведена 2000 г и е на 10 км (т.е. чисто нова), то само заради годината на производство тя получава автоматично еко категория 1. Не е честно.
friend
на 28.11.2023 в 21:20:23 #2Хората карат стари коли не защото искат да карат стари коли, а защото ние не произвеждаме коли и защото хората нямат пари да си купят нови. Вашето предложение, както виждам е да ви освободим централната част на София и да си карате спокойно нови и то държавни автомобили, които даже не са ваши, а сте ги купили с пари от данъкоплатците. Не е честно.
friend
на 28.11.2023 в 21:03:10 #1Другарю Терзиев, 99% от колите у нас са стари и не отговарят на условията за влизане в централната зона на София. Защо са стари колите у нас? Ами защото някои хора, като вас винаги, откакто са се родили са се возили и са карали лъскави коли. Вие не сте си задавали въпроси, като "къде ще паркирам" , "дали паякът няма да ми вдигне колата", "дали няма да ме санкционират ако съм спрял на непозволено място". Сега отново вкарваме каруцата пред коня..... Няма буферни или други паркинги, но не даваме колите да влизат в София. Има само наказателни паркинги, които даже не са на българска фирма, а общината има само 5%, колкото да се каже, че фирмата е общинска. Ние сме най-бедната страна в ЕС, но искаме да въведем правила, като на най-богатите. Я отиди в Гърция и виж, че няма такива правила. Всъщност дори и в Италия няма, а за страни, като Хърватия, словакия и чехия също няма. В Румъния, която произвежда автомобили.... също няма такива ограничения. Ние само внасяме "трошки" от запада, и не произвеждами коли..... за нас има. Не е честно.