Комисията по транспорт към Столичния общински съвет поиска кметът Васил Терзиев да не продължава с реорганизацията на движението по булевардите "Патриарх Евтимий", бул. "Витоша" и ул. "Проф. Ф. Нансен", съобщава Нова телевизия.

Дискусиите по казуса продължиха близо четири часа. Заместник-кметът по транспорт Илиян Павлов изтъкна, че има нужда от промяна в движението. По думите му булевард "Патриарх Евтимий" е използван почти на 100% от автомобилите.

Общинските съветници обаче бяха критични към групата на ПП-ДБ-СС и администрацията в Столична община. Те защитиха тезата, че този абсурд с реорганизацията на движението трябва да спре.

Според районният кмет на "Средец" Трайчо Трайков проектът е задвижен, като била скрита информация, както от обществеността, така и от общинските съветници. Той призова дейностите по реорганизацията да бъдат преустановени, докато не се направят пълни анализи на ефектите от промяната и те не бъдат съгласувани с живущите в района.

Председателят на транспортната комисия Иван Таков поиска общинските съветници да получат цялата документация около решението. Транспортната комисия обаче не може да задължи градоначалника Васил Терзиев да спре проекта. Според Таков след като нямало консенсус, проекта не би следвало той да не се изпълнява.

Расте недоволството срещу реорганизацията на движението по столичния бул. "Патриарх Евтимий"

Расте недоволството срещу реорганизацията на движението по столичния бул. "Патриарх Евтимий"

От Общината пък твърдят, че всички искания на живущите са взети под внимание

Общинските съветници Прошко Прошков и Антон Хекимян от ГЕРБ-СДС разкритикуваха цялата реорганизация на движение, новите велоалеи и бус лентите в района на булевардите "Витоша", "Патриарх Евтимий" и "Фритьоф Нансен". Рингов булевард като бул. "Патриарх Евтимий" се превръща в квартална улица, а булевард "Витоша" се превръща в паркинг на открито. Задръстването по "Фритьоф Нансен" ще стигне до "Хемус". Паразитният трафик в района ще замърси допълнително въздуха. На всички тези въпроси и аргументи от "Спаси София" не отговорят.

Няколко човека от "Спаси София" с техния си кмет каквото са си решили, това ще си направят. Те не се съобразяват нито с граждани, нито с Комисията по транспорт, нито с останалите общински съветници. Това заяви председателят на Комисията по транспорт в СОС Иван Таков. Той увери, че в комисията искат да намерят балансиран подход, който да е добър за всички засегнати страни от това ново решение.

Председателят на комисията заяви, че отговорността за отмяната на реорганизацията е на кмета Терзиев. "Ние имаме какво да предприемем. Все още очакваме от заместник-кмета по транспорт да предостави всички документи, които сме поискали." Вече след следващото заседание на комисията, вече ще са отговорни кметът и неговият заместник-кмет Павлов. Това е поискано дори и от техния районен кмет Трайчо Трайков.

Общинският съветник от "Спаси София" Андрей Зографски защити новата организация за движение по бул. "Патриарх Евтимий" в столицата. "Всички предварителни действия като събиране на данни, симулации и разчети са били направени още по времето на предишната общинска администрация, ръководена от Йорданка Фандъкова, обясни Зографски.

Според статистика тролейбусите закъсняват на "Патриарха" в 75% от случаите. При заложени 2 мин. между спирките на НДК и бул. "Прага" 44% от тролейбусите минават разстоянието за 3 мин., 25% за 4 мин. и 3% - за 5 мин.

Ние сме длъжни да осигурим добри условия за градския транспорт и да поканим повече пътници, за да има повече приходи. Как ще ги увеличим, ако системата превозва пътниците с 10 км. в центъра на града", каза още Зографски.