Непостроената магистралата Русе - Велико Търново, за която има предложени за обсъждане три трасета - синьо, червено и комбинрано, е на път за изпокара селищата около трасето.
Магистралата Русе-Велико Търново е сред приоритетните обекти, тъй като осигурява транзитния трафик по коридор 9 и международен път Е-85. Дължината й е 133 км.
Червеното трасе на магистралата обхожда Русе, минава успоредно по р. Дунав и пресича пътя Русе- Варна. След това преминава през селата Красен, Божичен и Иваново и пресича пътя Русе-Бяла. Оттам трасето отива до с. Пейчиново и отива в южна посока през с. Иванча, Стефан Стамболово, Водолей, Хотница, Коритна.
Синьото трасе в началото повтаря червеното, след което пресича пътя за с. Иваново, след което отива в южна посока и минава в близост до гр.Две могили, с. Батишница, Борово, Пет кладенци.
Комбинираното трасе, което е предпочитано от експертите, започва на 3 км от Дунав мост, пресича пътя Русе-Силистра и продължава в посока юг-югозапад. Предвидено е магистралата да пресече магистрала Хемус.
Магистралата е много важна за Северна България, защото селищата около нея разчитат на увеличаване на инвестициите и на съживяване на икономиката и региона като цяло.
Дискусиите откъде да мине трасето с гражданите на Павликени, Горна Оряховица, Велико Търново минаха. Предстоят на 29 ноември дискусии в Полски Тръмбеш, Ценово и Бяла, на 30 ноември в Борово, Иваново и Две могили и на 1 декември в Русе.
С първите дискусии тръгнаха и скандалите и заплахите за протести.
Всяко от населените места иска магистралата да мине възможно най-близо до тях и всеки град си има своите аргументи "за". Ако жизненоважната магистрала "пропусне" някое селище или мине достатъчно далеч от него, това ще обрече района на бедност и обезлюдяване. Затова и жителите са готови да предприемат всички законни действия в защита на "тяхното" трасе.
На общественото обсъждане жителите на Горна Оряховица заплашиха с протест, ако не бъде реализирано синьото трасе. Те готвят подписка ако трасето мине на повече от 30 км от града, защото, по техните думи, това ще сложи кръст на общината.
За жителите на Горна Оряховица трасето трябва да мине близо до града им, защото тук е най-големият жп възел в Северна България, има и летище.
По синьото трасе живеят около 80 000 души от общините Полски Тръмбеш, Стражица, Горна Оряховица, Лясковец.
Според експертите обаче синьото трасе е несъвместимо с природните резервати и защитените зони. Освен това трасето е по- скъпо от другите варианти.
И в Свищов готвят протест ако не се реализира червеният или комбинираният вариант, научи news.bg.
Общинските съветници ще гласуват в четвъртък декларация във връзка с трасето на магистралата Русе-Велико Търново, което е базово за развитието на общината.
С нея те искат трасето на бъдещата магистрала да мине максимално близо до територията на община Свищов и да има достъпни довеждащи връзки до града. Затова, ако се реализира червеният или комбинираният вариант, Свищов ще има две потенциални връзки на разстояние от около 30 км.
В декларацията общинските съветници искат централната власт да направи всичко възможно да избере трасе, защитаващо интересите на общината. Общинарите твърдят, че Свищов е пренебрегнат откъм изграждане на модерна инфраструктура през последните десетилетия.
Според общинския съветник Калин Костов въпросът с магистралата е на живот и смърт за града и свищовлии няма да отстъпят от исканията си трасето да минава близо до общината.
По думите му жителите на града също са готови да протестират, ако трасето се отдалечи от общината, защото това ще обрече града.
Декларацията на общинските съветници ще бъде връчена на МРРБ.
Източник: АПИ
ivaylo-asenov
на 01.12.2017 в 09:44:21 #2Искаме магистрала Черно Море Русе, Варна, Бургас...
jasentcho
на 29.11.2017 в 20:57:54 #1"— Слушай сега! Твоята работа аз ще я наредя като нищо. Имай я в кърпа вързана, но по-напред вий двамата ще ми помогнете да свърша моята. Ето каква е тя! В нашия край, където ще се кандидатирам наесен за депутат, ще строят линия. За една от спирките се карат две села — Шугово и Куков дол. Шугово е моята крепост, ссобствено, и съм обещал, как и как, спирката там да бъде. Платиха си хората и почвам работа. Днес, сссобствено, тъкмо щях да се явявам при министъра, но ми трябваха още един-двама души, за да образувам делегация. Разгеле стана, че ви срещнах! Брат ти като по-пълничък и с мустаци ще бъде шуговският кмет, а ти ще си главният учител. Ще идем при него и аз ще говоря, а вий ще кимате с глави. Реча ли „да“ — и вий ще речете „да“, реча ли „не“ — и вий, сссобствено, ще кажете „не“. От туй по-просто и по-лесно няма. Това само искам от вас. — Ама — как така! Някак си рисковано ми се вижда… ний, значи, двама братя карабунарци и изведнъж — бати — кмет, а аз даскал в село от Северна България. И то поне да сме го виждали някога, да сме ходили там! — Няма значение това! За формалност само и за тежест, сссобствено, го искам. — Не смея — думам му, — съвестно ми е и не мога го направи. — Ти си чуден човек бе! Ами с толкова съвест държавна служба заема ли се? За това, сссобствено, са те уволнили! Я ставай! Хайде! За един-два часа ще я претупаме и — толкоз! Ще ви платя за труда! — Ами не може тъй бе, Дечко — матура нямам, държавен изпит нямам и хоп — главен учител! Как така? — Ей тъй! Ще видиш как! Ако искаш да ми услужиш, ако искаш да спечелиш до довечера 500 лева и ако искаш да те назнача пак на служба, ще станеш, сссобствено, и ще тръгнеш. Хайде, че време няма! Ставайте!" Чудомир Постоянен делегат писано между 1933 и 1940 година