Общинският съветник Борис Цветков иска Центърът за градска мобилност да се закрие. Той предлага да бъде създадено общинско предприятие, което да стопанисва и управлява зоните за платено паркиране.
Предложението си общинарят отправя до председателя на Общинския съвет Елен Герджиков и колегите си общински съветници. Той го изпрати и до медиите.
В мотивите за предложението си Цветков изтъква, че Центърът за градска мобилност е паразитна структура в градския транспорт. Той неефективно харчел прекалено много обществени средства. Доказателства за това били различните преобразувания на управлението на дружеството, както и лошите резултати в градската мобилност като цяло, въпреки добрите резултати на отделните транспортни предприятия.
Общинарят е категоричен, че Центърът за градска мобилност не се е справил с интеграцията и планирането на транспортната система, която да стимулира предимствата на всеки един вид транспорт - от велосипеди до градска железница.
Според Борис Цветков вливането на „Паркинги и гаражи” ЕАД в Центъра за градска мобилност е влошило резултатите от тази дейност. Това обаче не довело до сериозни инвестиции в паркинги и паркоместа. Той смята, че тази структура дублира дейността и на други общински структури и чиновници, които се занимават с транспорта, в това число и на зам.-кмета.
Общинският съветник определя като скандален факта, че Центърът за градска мобилност определя политиката за цената на билета, а Общинският съвет и кметът я изпълняват.
Търговско дружество не може да определя политиката за мобилност на столичани, категоричен е Цветков, уточнявайки, че това се показва от финансовите и социални резултати на транспортната система.
Той предлага да бъдат преназначени или освободени служителите на Центъра за градска мобилност. Членовете на Съвета на директорите на Центъра за градска мобилност да бъдат освободени от постовете, но не и от отговорност.
Цветков иска столичният кмет да предоговори всички договори, които центърът е сключил. Това трябвало да стане като се отчита общественият интерес на гражданите и на Столична община.
Общинският съветник предлага още Общинското предприятие, „Столичен електротранспорт“ ЕАД, „Столичен автотранспорт“ ЕАД, „Метрополитен“ ЕАД на всеки три месеца да представят в Столичния общински съвет отчет за приходите и разходите, както и за изпълнение на годишните си програми и задачи.
Dovijdane Boyko
на 25.04.2016 в 12:36:55 #1ДО Г-Н ЕЛЕН ГЕРДЖИКОВ ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СТОЛИЧЕН ОБЩИНСКИ СЪВЕТ КОПИЕ ДО: Г-ЖА ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА КМЕТ НА СОФИЯ Д О К Л А Д от Борис Цветков – общински съветник ОТНОСНО: Закриване на „ЦГМ“ ЕАД и създаване на общинско предприятие за стопанисване и управление на зоните за платено паркиране Уважаеми г-н Герджиков, Уважаеми дами и господа общински съветници, Представям на вашето внимание за обсъждане и приемане на доклад и проект за решение на СОС за закриване на „ЦГМ“ ЕАД и създаване на общинско предприятие на основание чл.21, ал.1, т.2, т.5, т.9, т.23, т.24 и чл.21, ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл.7, ал.1, т.1 и чл.10, ал.1 от Правилника за организацията и дейността на Столичния общински съвет. Мотиви: „ЦГМ” ЕАД е паразитна структура в градският транспорт, която неефективно харчи прекалено много обществени средства. Доказателство за това са различните преобразувания на управлението на дружеството и лошите резултати в градската мобилност като цяло, въпреки добрите резултати на отделните транспортни предприятия. „ЦГМ” ЕАД не се справи с интеграцията и планирането на транспортната система, която да стимулира предимствата на всеки един вид транспорт - от велосипеди до градска железница. Вливането на „Паркинги и гаражи” ЕАД в „ЦГМ” ЕАД само влоши резултатите от тази дейност без да доведе до сериозни инвестиции в паркинги и паркоместа. Наличието на подобна структура дублира дейността и на други общински структури и чиновници, които се занимават с транспорта в т.ч. и на зам.кмета. Фактът, че „ЦГМ” ЕАД определя политиката за цената на билета, а Общинският съвет и кметът я изпълняват сам по себе си е скандален. Финансовите и социални резултати на транспортната система в София показват, че търговско дружество не може да определя политиката за мобилност на столичани. Предлагам СОС за обсъди и гласува следните решения: 1. Създава общинско предприятие за стопанисване и управление на зоните за платено паркиране като възлага на кмета на СО да подготви и внесе в едномесечен срок в СОС за обсъждане и приемане на структура и щат на предприятието. 2. Закрива „ЦГМ“ ЕАД и възлага на кмета на СО да внесе в СОС в едномесечен срок предложение за решение на СОС: - за разпределение на общинското имущество на „ЦГМ“ ЕАД за стопанисване и управление от общинското предприятие или от СО; - за преназначаване или за освобождаване на служителите на „ЦГМ“ ЕАД. 3. Освобождава членовете на Съвета на директорите на „ЦГМ“ ЕАД от датата на решението на СОС констатиращо вписването на новото предприятие и вписването на закриването на „ЦГМ“ ЕАД без да ги освобождава от отговорност. 4. Всички сключени договори, по които е страна „ЦГМ“ ЕАД, в тримесечен срок се предоговарят от кмета на СО, отчитайки обществения интерес на гражданите и на Столична община, разпоредбите в договорите и нормативната уредба и в преподписаните договори „ЦГМ“ ЕАД се замества от СО или общинското предприятие. 5. Общинското предприятие, „Столичен електротранспорт“ ЕАД, „Столичен автотранспорт“ ЕАД, „Метрополитен“ ЕАД на всеки три месеца да представят в СОС отчет за приходите и разходите и за изпълнение на годишните си програми и задачи. Приложение: 1. Проект за решение. С уважение, Борис Цветков: ............................. фейсбук събитие: https://www.facebook.com/events/262149860796149/ фейсбук албум: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1037106403035408.1073741829.266999033379486&type=3