Не може постоянно всички цени на водата, на билетчето за градския транспорт, на таксиметровата услуга да се вдигат и да се работи под натиск и заплахи от протести в случая на таксиметровите шофьори. Искането за повишаване на тарифата на такситата в София е необосновано.

Таксиметровите шофьори имаха девет години така наречената данъчна ваканция и не плащаха абсолютно никакъв данък. След въвеждането на патентния данък по-голяма част от нелегалните таксита отпаднаха, коментира пред Нова телевизия общинският съветник Симеон Славчев във връзка с предстоящия протест на таксиметровите шофьори в София.

20% от такситата са блокирани заради бюрокрация, твърдят от бранша. Жълтите автомобили ще протестират на 21 декември, като тяхното искане е Столична община да въведе минимална тарифа от 1 лв. на километър. В момента големите компании возят на 0,79 лв. за дневна и на 0,90 лв. за нощна тарифа.

Таксиметровите шофьори подновяват документи без изпит

Таксиметровите шофьори подновяват документи без изпит

Промяната в закона улеснява над 70 хил. таксиметрови водачи

"Таксиметровите компани и в момента не са ограничени да си вдигнат тарифата, ако преценят, тъй като Столичната община е определила само горната граница на таксиметровата тарифа и тя е 1.60 лв. Таксиметровите шофьори настояват да се въведе минимална тарифа и тя да бъде 1 лв. дневната и 1,14 лв. нощната", коментира Славчев.

"Смятам, че искането им за минимална тарифа от 1 лв. не е обосновано, защото всяка фирма и сега може да си сложи цена, каквато иска, стига да не надвишава горната граница, пък хората сами ще решат, дали да се качат и возят на такси за 1 лв. или за 0,79 лв. на километър. Твърдението, че като се повиши цената на таксиметровата услуга ще има повече таксита не е вярно, защото пазарът определя цената. Ако се качи цената според мен по-малко хора ще ползват таксиметровата услуга, което би довело до загуба на таксиметровите компании", обясни той.

"Не мога да приема и аргумента, че патентният данък на такситата в София, който е в размер на 850 лв. на година, е висок. В София има 6000 таксита и ако разделим данъка на дните в годината ще се получи, че всяко такси плаща по 2,30 лв. на ден. Това е напълно поносимо. Още повече, че събраните средства от патентния данък отиват целево за изграждане на таксиметровата ифраструктура в София, като например таксиметровите колонки. Тоест дори и патентният данък се връща под тази форма и обслужва бранша", допълни Славчев.