Трасето между Макреш и Бела беше пуснато днес. Тази отсечка е част от магистрала Видим-Ботевград. Това съобщават от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

На новия участък все още му липсва Акт 16, но министърът на регионалното развитие и благоустройство Андрей Цеков увери, че е рутинна практика при готовност и приемане на един обект от възложителя да се направи организация за временна експлоатация. Това се прави и е правено във всички автомагистрални участъци, а в рамките на следващия месец ще бъде издаден Акт 16 за новопостроеното трасе.

"Днес сме една идея по-близо до това да имаме нормална свързаност между столицата и Видин и нормален транспортен коридор, който да свързва гръцката и румънската граници", каза министърът.

Снимка 656139

Източник: МРРБ

Той инспектира новопостроения 13,6-километров участък между Макреш и Бела.

Според министър Цеков с пускането на този участък ще бъде избегнато най-трудното трасе - между Бела и Димово.

Регионалният министър подчерта, че това е първият реален автомагистрален участък по направлението между Видин и Ботевград, което ще е с дължина около 190 км.

Също се работи по 30-километровото трасе между Видин и Макреш. Съгласно договора участъкът трябва да бъде завършен до края на тази година.

В следващия месец ще бъде рестартирано строителството в следващия участък - между Бела и Ружинци. Около средата на годината се очаква да има разрешение за строеж за участъците между Ружинци и Монтана.

Най-проблемният участък е Монтана - Враца, за който от 2013 г. не е проектирано ново трасе след като е отречено съществуващото, коментира министър Цеков. И допълни, че обявената обществена поръчка за изграждане на нов скоростен път между Враца и Монтана и за модернизация на обхода на Враца е пред приключване. Същевременно е обявена обществена поръчка за основен ремонт на участъка между Враца и Мездра, така че да може да се свърже с новото трасе между Мездра и Ботевград, което в рамките на 2024 година трябва да бъде изцяло отворено за движение.

Реалистично погледнато се надявам, че до края на 2026 - 2027 година бихме могли да имаме напълно изградено това трасе, допълни Андрей Цеков.

Снимка 656138

Източник: МРРБ