![]() |
архив news.bg |
При транзитното преминаване през гара Курило на международния бърз влак № 383 „България експрес", който пътува по маршрут Москва-София, дерайлират три български седящи вагона от композицията (2-ри, 3-ти и 4-ти вагон).
Инцидентът е станал между входния сигнал и първата входна стрелка на гарата.
Влакът се е движил в състав от осем пътнически вагона, четири от които български и четири руски. В българските вагони са пътували 30 пътници, а в руските - 19.
При инцидента няма пострадали пътници или служители на железницата, съобщиха от БДЖ.
Пътниците от международния бърз влак № 383 „България експрес", са свалени на гара Курило и оттам ще бъдат извозени до гара София с бърз влак № 7621, който пътува по маршрут Видин-София.
По-късно бе съобщено, че най-вероятната причина за инциднета е парче счупена релса.
В момента се прави проверка от Специализираното звено за разследване на произшествия към министерството, каза министър Александър Цветков.
Пътуващите пътници са извозени с друг влак до Централна гара София.
Движението на влаковете, преминаващи през гара Курило ще се осъществява само по единия железен път.
5kooo
на 09.02.2010 в 01:30:23 #19Говорите за междурелсие. В Русия разстоянието между релсите е по-голямо. Отделно релсите там са друг тип. Тип 60 кг/м. Смяна на талигите за по-широко междурелсие става на границата Молдова - Румъния (Унгени - Яш), както и на границата Румъния - Украйна на север при Сирет.
rusnache
на 08.02.2010 в 22:18:06 #18Angelinov май само си чивал за стандарта, колесарите се сменят на границата Молдова/Румыния - Вадулсерет мисля, че беше. Сменят ги молдовците, претензциите към тях, не към Русия. По-широките релси дават възможност за по-широки вагони, респективно повече пътници и повече товар. В Русия пътуват 108 кубикови цистерни, в Европа само 54 кубикови. Има предимства и недостатъци широкото междурелсие.
Юлиан-3
на 08.02.2010 в 19:55:20 #17ангелинов.....след ВСВ викаш.....ок,нали може да се посмеем?.....

StenTop
на 08.02.2010 в 18:13:04 #16http://www.youtube.com/results?search_query=train++snow&search_type=&aq=f
neznae6t
на 08.02.2010 в 17:48:14 #15Ненабожни шлифере, всички кораби имат сходна форма, но не всички кораби са ледоразбивачи. Що не си пърдите в собствените мозъчни кухини, без да си показвате простотията пред хората? Иначе не заради ВСВ стандартът на съветската железница е по-широк от европейския. Така е още от самото и начало, като определено има заложена военна стратегия в начина на изграждането и. Има една забавна легенда, която разказва, че когато инженерите попитали цар Николай дали разстоянието между релсите да бъде по-голямо отколкото в Европа, той отговорил с израза "На хуй шире?!". Проблемът бил, че между двете страни нямало пряк контакт, а се водели преписки, като в случая пунктоацията не била предадена правилно. В крайна сметка така и станало. Не става ясно само чия мярка е била увековечена.

Nenabojen
на 08.02.2010 в 16:51:18 #14незнаещ, глупак те всички влакове го имат такава престилка отпред бе
Ангелинов
на 08.02.2010 в 16:38:30 #13Станало е защото при смяната на колелата от руски стандарт към български за линиите някой не си е свършил работата. След втората световна война Русия сменя стандарта си за междурелсова широчина с цел ако противник завладее тяхна територия да не може да използва тяхната железопътна мрежа. Руските междурелсови разстояния са с 15 см по-широки , което е достатъчно да са негодни за упортеба. Специални кранове обслужват смяната на колелата на международни влакове , на входовете на руската граница.
mitkonice
на 08.02.2010 в 16:16:51 #12Ти верно си сулъо и Пулъо ... това е обществен транспорт, тоест държавна функция. Утре да ти спрат рейсове и трамваи искаш ли
Сульо и Пульо
на 08.02.2010 в 15:16:37 #113 вагона - 30 пътника! Браво на БДЖ, ама да спрат да им наливат бюджетни пари! Аз не искам да плащам данъци, за да се наливат безум,ни средства в БДЖ.
XML
на 08.02.2010 в 13:52:27 #10http://www.clip4e.com/play_lokomotiv_snegorin_zakysva_v_snega.htm
neznae6t
на 08.02.2010 в 13:13:27 #9Има специални локомотиви с гребла отпред, тоест, точно със снегорини става почистването.
mitkonice
на 08.02.2010 в 12:24:11 #8Бойчо | 08.02.2010 11:54 И как ще стане почистването на релсите? Със снегорин ли? Вчера даваха, че и влаковете в Швеция са закъсали заради снеговете --- Ако не се почисти, се сигнализира и се спира влакът. Не се играе хазарт с живота на пътниците
rusnache
на 08.02.2010 в 12:18:08 #7Бойчо, снега от релсите в цял свят се чисти с локомотиви които раздухват снега, а където има стрели, там постоянно чисти стрелочник. В цял свят е така. Иначе помисли малко, всички влакови линии в Русия, Финландия, Норвегия и Канада трябва да спират зимата. Просто не става с такава незаинтересованост да се прави каквото и да било. А модернизация е необходима на 100%. Докато не се извърши модернизация до тогава няма да има пари в БДЖ. Билета до Москва струва окло 130 евро ако не се лъжа, в руския вагон става, всичките са 2004-та година производство, в българския е ад. И не защото вагоните са по-различни, а защото никой не се грижи за тези вагони. Алтернативния транспорт с една седмица предварителна резервация струва 280-300 евро отиване и връщане, просто не си струва да се пътува с влак. Губи се удоволствието от пътуването с влак когато във влака е ужас. За да не предизвикам някой западно запленен герой нека кажа следното: и отруските вагони и влакове има много какво да се желае по сравнение със западните. Нека не прераства в спор Русия-Запад, а да помислиме защо се случват такива тыпотии в България.
Stoqnov85
на 08.02.2010 в 12:10:23 #6А каква е причината знае ли се? Кога по точно ще се знае ?
bloodone
на 08.02.2010 в 12:00:55 #5Това е един от най-мизерните влакове в страната. Тези вагони не са разделени на купета а са масови - циганите постоянно пътуват с влака и вътре смърди ужасно. Говори се на висок глас, което прави спането почти невъзможно (за българските вагони става дума, руските са спални), а ако имате касмет циганите ще са забравили да си вземат семки и няма да плюят по земята. Да не говорим, че по-рано когато се преминеше от другата страна на река Дунав, машинистите спираха понякога парното (предполагам за да крадат нафтата после). При температура от -10 градуса и зле уплътнени прозорци създаващи течение, мисля че екипа Сърваивър може без проблем да си заснеме един сезон там...
Бойчо
на 08.02.2010 в 11:54:24 #4И как ще стане почистването на релсите? Със снегорин ли?
Вчера даваха, че и влаковете в Швеция са закъсали заради снеговете. 
mitkonice
на 08.02.2010 в 11:25:00 #3Трябват уволнения и търсене на наказателна отговорност от отговорниците по почистването - ако сега бяха умрели отново 50 ина човека щяхме да се тюфкаме нали
POZVANETEcom
на 08.02.2010 в 11:16:22 #2е, не може да пуснат едно купе, след като са 8 пътника
бББ
на 08.02.2010 в 11:15:59 #1ЕТО!!! Заради непочистените улици вече и влакове почнаха да дерайлират!