За запазване и гарантиране на работните места на всички работници и служители в Столичния автотранспорт, както изравняване на заплатите в автотранспорта и електротранспорта.

Затова настоя в интервю за news.bg Мария Георгиева, председател на Синдикалната организация на КНСБ към "Столичен автотранспорт ЕАД" във връзка с актуалната тема от последните дни за условията на работа.

Според нея обаче увеличението на заплатите на всички служители на градския транспорт с 10% не е достатъчно, въпреки че това е най-възможното на настоящия етап.

По думите на Георгиева през годините разликата в заплащането на водачите от автотранспорта и електронтраспорта е в минус за автотранспорта с 90 лева.

Според Георгиева начинът професията да стане привлекателна е да се обнови автобусният парк и да се повишат основните заплати.

Именно липсата на водачи налага настоящите шофьори да полагат извънреден труд. Натрупването на часове става в разстояние на целия месец. Въпреки условията, натоварването и компромисите, Мария Георгиева смята, че професията е престижна и не всеки може да стане шофьор в градския транспорт.

"Надеждата, ако ни остави, аз трябва да си отида, защото 10 години това ни е била борбата - подобряване условията на труд на водачите, по-доброто заплащане, подсигуряване на почивките и отпуските, както и набирането на водачи", каза още тя.

Георгиева даде да се разбере, че борбата на всички от Столичния Автотранспорт е, без да се вкара дружеството във фалит, за всеки работник и служител да се запази работното места. Тя не губи надежда, а вярва, че могат да разрешат проблемите в столичния градски транспорт.

По повдигнатия от общинския съвет от БСП тема за условията за тоалетните, които ползват шофьорите, Георгиева посочи, че оплакванията са основно от нередовното почистване, иначе проблемите са частично разрешени.

Въпросът е поставен и пред Столична община, но на този етап не могат да бъдат построени нови тоалетни, защото терените са общински.

През 2012 г. Столичния автотранспорт беше изправен пред фалит и е имал огромни задължения към НАП и доставчици в размер на около 20 милиона. В продължение на 7 години нещата се оправили и дружеството показвало много по-добри резултати и всички задължения се изплащат, обясни тя.

"Около 70% от автобусите са подменени. Очакват се да бъдат доставени още от съчленените автобуси, което ще подсигури 90% подменена техника". Така големият проблем остава липсата на водачи.

Мария Георгиева настоя още за запазване на терена на имуществото на гараж "Дружба" в капитала на Столичния Автотранспорт. Георгиeва иска още "Трамкар" да остане в дружеството на електротранспорта и стъпка по стъпка да се водят всяка година преговори за увеличаване на работните заплати.