Започва основен ремонт, заради който от днес се спира движението в тръбите в посока Варна на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" на автомагистрала "Хемус". Движението ще се осъществява двупосочно в тръбите за София на двата тунела. Предвижда се ремонтът да продължи до юли 2024 г. Тогава ще започне обновяването на тръбите в посока София, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и призовават шофьорите да карат внимателно, да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта до 50 км/ч.

Двата тунела до момента не са основно ремонтирани от построяването им преди около 40 години.

Ограничават движението през няколко тунела на АМ "Хемус" и АМ "Тракия"

Ограничават движението през няколко тунела на АМ "Хемус" и АМ "Тракия"

Съоръженията ще бъда почистени

Тунел "Топли дол" е при 39-ти км на автомагистралата и е в експлоатация от 1985 г. Дължината на тръбата за Варна е 883 м, а в посока София е 878 м. Рехабилитацията на съоръжението предвижда изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове. Ще бъде извършена реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна. За повишаване на безопасността на съоръжението ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ще бъдат обновени асфалтобетоновата настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация. Ремонтът е възложен след проведена обществена поръчка по ЗОП. Изпълнител на основния ремонт на тунел "Топли дол" е "ОРС - ИНФРАСТРУКТУРА" ООД. Договорът е на стойност 42 617 853,59 лв. с ДДС.

Снимка 640915

Източник: АПИ

Тунел "Правешки ханове" е при 54-ти км на АМ "Хемус" и е на около 1,8 км от пътния възел за Правец. Въведен е в експлоатация в края на 80-те години на миналия век. Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове. Предвидено е подобряване на отводняването. Ще бъдат основно ремонтирани вече изградените 7 напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела, което ще позволи те да бъдат използвани за аварийни изходи. Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др. Ремонтът е възложен след проведена обществена поръчка по ЗОП. Изпълнител на основния ремонт на тунел "Правешки ханове" е ГБС-Инфраструктурно строителство" АД. Договорът е на стойност 47 756 186,84 лв. с ДДС.

Снимка 640914

Източник: АПИ

Агенция "Пътна инфраструктура" обяснява, че строителните дейности са необходими, за да се осигури безопасността на движение през съоръженията и те да отговарят на всички европейски изисквания.