Седем месеца след ремонта на бул. "Цар Освободител" пред парламента има нужда емблематичните жълти павета да бъдат пренаредени отново, съобщава БНТ. Паветата пак са се разместили и на места разстоянието между тях достига 10 см.
Изпълнителят на обществената поръчка и общината посочват като причина метода по пренареждането и изискванията на културното министерство за опазване на културното наследство.
Най-голямо е разместването на паветата в активната лента пред Народното събрание. Нов ремонт обаче не може да започне без да бъде затворен участъка за движение.
Според пътният експерт инж. Ангел Попов би трябвало да има елементи, които да не пречат и да не повредят павето, когато трябва отново да се пренареди. Има съвременни материали, които не биха навредили на павето, така че при следващо поставяне и пренареждане то да не се разруши, поясни той.
По думите му, преди да бъдат извадени паветата, фирмата-изпълнител е извадила снимков материал как са разположени преди да бъдат разрушени и хората, които са ги правили преди 40 години са се съобразили с това.
Фирмата-изпълнител посочи, че при обновяване на трасето пред Народното събрание детайлът, който е заложен за изпълнение при пренареждане на паветата чрез прилагане на автентична технология, съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство, в началото на ХХ век жълтите павета са редени върху "пясъчна възглавница" без свързващ елемент. След пускането на движението обаче, заради натоварения трафик се получава обаче разместване в хоризонтална посока. Приложената технология е основана за леко и пешеходно движение максимум до 50 МПС-та на ден, включително и аварийни автомобили.
Припомняме, че през миналата година бе извършен ремонт на паветата в района на Народното събрание. Само седмица след приключване на ремонтните дейности част от паветата се разместиха. Столичният кмет Йорданка Фандъкова разпореди ремонт на ремонта и наложи глоба на изпълнителя.
ivaylo-mladenov
на 26.04.2023 в 12:06:25 #6То вече не е смешно хич
projekt
на 26.04.2023 в 09:32:50 #5паяче, паяче.....гербаджийско чедо..... каква промяна, какъв президент, каква Русия, какъв Путин. това не е ремонтирано от "Подмяната> това е ремонтирано по контрола на институции създадени от Бойко и ГЕРБ, контролирано от кметицата Фандъкова от ГЕРБ, наблюдавано от прокуратура и съд назначени и одобрени от ГЕРБ. така че не обяснявай за този и онзи, ами отиди пред къщата на Бойко, строителя на съвременна България. там да ти обяснят как се правят ремонти, как се строят магистрали и как се прибира 1/3 от парите. поредната глупост на Фандъкова и екипа й. по тези павета десетки години минаваха коли и си бяха почти ОК. направиха ремонта и вече се оказа че скоростта била проблем, че повече от 50 коли били проблем....те само проблеми...
мислещ
на 26.04.2023 в 09:32:19 #4До paqaka. Кметицата Фандъкова, дето наема фирмите, човек на президента ли е, или на промяната, или пък случайно на ГЕРБ?
мислещ
на 26.04.2023 в 09:28:53 #3Дрън, дрън! Преди време всяка година по няколко пъти (за паради и репетиции) от там преминаваха танкове и тежка бойна техника и нищо им нямаше. Само че тогава нямаше обществени поръчки, спечелени от наши хора, които после наемат "майстори", дето за първи път в живота си виждат паве.
paqka
на 26.04.2023 в 09:00:44 #2Така ремонтира Радев пред президентството си. То е ясно, че тия нищо няма да построят ми не могат и да го ремонтират
paqka
на 26.04.2023 в 08:59:07 #1Така ремонтира промяната