30% от всички сигнали до омбудсмана са свързани с ВиК проблеми - цена на вода, липса на вода, лошо качество, следвани от тези за цената на тока. Това съобщи пред bTV общественият защитник проф. Диана Ковачева.

Тя посочи, че потребителските проблеми и тези, свързани с тока, парното и водата, изискват и законодателни промени.

Ковачева припомни, че е изпратила писмо до председателя на КЕВР да не се увеличава цената на тока и парното.

Диана Ковачева: Нужен е нов закон за ВиК

Диана Ковачева: Нужен е нов закон за ВиК

Най-много подадени жалби има за качеството на водата

Тя отбеляза, че според експерти това действително може да стане, ако енергийният регулатор използва всички резерви и механизми. Говори се за намаляване на ДДС, а още през есента ЕК предвиди и предложи мерки, добави омбудсманът.

Относно длъжниците, които имат много бързи кредити, Ковачева обясни, че част от сигналите са от тях, като по проблемите се търси и решение.

"Има случаи, при които се теглят 1000 лв., плаща се още толкова, защото е експресно разгледано искането и няма поръчител. Докато се подписва договорът, се плащат още 3000 лв. Намесваме се при такива жалби, опитаме се да разсрочим дълга, защото се случва да се погасяват само лихвите, главницата остава", поясни общественият защитник.

По нейни думи върху колекторските фирми и тези за бързи кредити няма държавен контрол.

Ковачева поиска от КЕВР да не вдига цените на тока и парното

Ковачева поиска от КЕВР да не вдига цените на тока и парното

Като довод затова тя посочи ускорените инфлационни процеси