Служителите на БДЖ са притеснени, но не може да се каже, че са уплашени, защото са добре подготвени и реагират адекватно във всякакви ситуации. Хвърлянето на камъни обаче е опасно не само за машинистите, но и за пътниците, които могат да получат наранявания. Това заяви пред bTV началникът на Дирекция "Сигурност" в БДЖ Тодор Тодоров.

"Последиците биха били фатални от един такъв удар с камък, ако машинистът не запазил самообладание и не може да овладее машината. Може се да изпусне влакът от управление и да навлезе в селище, да се възпламени и да нанесе големи щети", предупреди той.

БДЖ се тревожи от камъните, които летят по тях

БДЖ се тревожи от камъните, които летят по тях

Регистрирани са 19 случая на хвърляне на камъни по железниците от началото на годината

Тодор Тодоров съобщи още, че за цялата минала година е имало 53 случая на мятане на камъни по движещ се влак. От началото на годината те са 37.

Той е разговарял с един от машинистите, който е съобщил за ново нападение с камък от тази сутрин. Счупено е странично стъкло на вагон. "Обяснявам си всички тези случаи с липсата на възпитание и на информация за опасностите. Трябва да се работи повече в населените места с преобладаващо ромско население, защото тези хора възприемат хвърлянето на камъни като детска игра. Това обаче е опасно", каза още началникът на Дирекция "Сигурност" в БДЖ.

Припомняме, в неделя неизвестни лица замеряха влака Варна - Враца край Провадия. Машинистът пострада, след като предното стъкло на локомотива беше счупено.

От БДЖ напомнят, че хвърлянето на камъни по влаковете може да има трагични последствия. При средна скорост на влака 65 км/ч дори и малко камъче може да пробие стъклото и да рани човек.

Още не е ясно кой счупи с камъни стъклото на локомотив в Провадия и рани машиниста

Още не е ясно кой счупи с камъни стъклото на локомотив в Провадия и рани машиниста

Прокуратурата разследва случая