Администрацията вече работи без прекъсване за обедна почивка и с удължено работно време, съобщи Министерски съвет. То е удължено от 8.00 до 18.30 часа. Целта е гражданите и бизнеса да получат услуги и информация в удобно за тях време. Причината за направената промяна е, че работното време на служителите на администрацията, съвпада с работното време на гражданите, което възпрепятства процеса на работа и помощ от двете страни.
За обслужване на гражданите са въведени над 90 централни, териториални и местни администрации, сред които Министерството на правосъдието, Българската агенция за безопасност на храните, Столична община и още 4 общини, 17 областни дирекции "Земеделие".
От МС поясняват, че обедната почивка на служителите е регламентирана и гарантирана, но е въведен гъвкав режим на работа за осигуряване на непрекъсваемост на работния процес. Предоставяне на административни услуги на гражданите при непрекъснат режим на работа вече са въвели над 500 централни, териториални и общински администрации, сред тях са всички министерства и повечето прилежащи към тях агенции, Комисията за защита на потребителите, РЗИ и НАП.
Паралелно в администрациите, предоставящи най-голям брой административни услуги, е засилен процесът на тяхната електронизация.
Вицепремиерът Калина Константинова апелира гражданите, при открити нарушения в Центровете за административно обслужване, да сигнализират на електронния адрес на Главния инспекторат на Министерския съвет udostoverenia@government.bg.