Автомобилни инструктори продължават да изразяват недоволството срещу превърналата се в спорна Наредба 37, определяща условията и реда за обучение на кандидат-шофьорите. Според инструкторите тя блокира работата на учебните центрове.

Според председателя на сдружение "Български Автоинструкторски съюз" Трендафил Маринов нови протести също са възможни. "Ако се стигне до тази наредба, да се разписва в този вариант - да. Трябва да има обсъждане", заяви той пред БГНЕС.

В столицата вече се проведоха няколко демонстрации на автоинструктори с учебните им автомобили, но до конкретно решение все още не се е стигнало. От бранша се надяват диалогът с институциите да продължи.

През септември миналата година за обществено обсъждане беше качена Наредба 37, в чиито текстове бяха изписани неща, които не са свързани с обучението. Единствено натоварват икономически този вид дейност. Тази наредба не се обсъди с никой от бранша и с университетите. В същото време, на 6 януари, в Министерския съвет беше приета концепцията на Държавна агенция по пътна безопасност, в която е включено цялостното обучение. Не само за кандидат-водачите, а то да се състои още в основното и средното училище, а след това, в по-късен период, след като са придобили свидетелство за управление, пак да имат периодично обучение. Това предстои да се обсъжда, а срокът е до януари другата година. В същото време казват, че трябва да се разпише наредбата от министъра, в което няма логика - хем ще променяме след една година нещата, хем сега да ги променяме. Безсмислено е", смята Трендафил Маринов.

Автоинструктори се вдигат на протест срещу парализирането на бранша

Автоинструктори се вдигат на протест срещу парализирането на бранша

Те негодуват заради неангажираността на държавата към бранша

Според него в наредбата има разписани текстове, които подпомагат единствено определен кръг от хора. Освен това от бранша се опасяват, че тя значително ще оскъпи курса.

"Изискванията в наредбата са безумни - учебен кабинет да е регистриран в трудова медицина, например. Излишни натоварващи изисквания. В същото време учебната документация никой не я гледа. В момента ние трябва да учим да се проверява вентилаторния ремък на автомобила, това е безумие. Някакви неща отпреди 40 години. Започваме да правим промяна, пък тя няма никаква връзка с реалността", възмущава се председателят на "Български Автоинструкторски съюз".

Автошколите се опасяват от "тотално унищожение" на бранша

Автошколите се опасяват от "тотално унищожение" на бранша

Всички близо 5000 автоинструктори са съкратени или в неплатен отпуск

Според него мнението на целия бранш по темата е единно, а за промяна трябва да се помисли и по отношение на учебната документация.

"Автомобилите вече са много по-съвременни, никъде не е залегнало да се изучават различните системи, например", посочи той и допълни: "Един водач, който ние обучаваме, след това си закупува автомобил, сяда вътре и не знае кое копче за какво е. Има съвкупност от проблеми, не е само един", смята Маринов.