Преобладаващият процент от българите продължават да се информират от телевизията и от печата.

Това показват данните от проучване на медийните нагласи, направено от „Сова Харис".

80% от всички запитани гледат телевизия всеки ден, като близо 12 % от тях са пред малкия екран повече от 5 часа дневно.
Още повече - 31 процента - седят пред екрана повече от три часа дневно.

Телевизията си остава и основното средство за информиране, като прави впечатление, че значителен дял от посочените програми, които се харесват, са публицистични и дори аналитични.
Въпреки това преобладава спортът, музиката е реалити-шоуто.

Така най гледаната телевизия остава БиТиВи, но „Диема" и ТВ7 са намерили своите ниши на пазара и успяват да се поместят в комерсиалното със собствена програма и съответно да конкурират трите най-големи, коментира Димо Гецов от „Сова Харис".

В изследването на „Сова Харис" документалните научно-популярни програми остават извън листата, тъй като не събират необходимия 1%, за да може да се каже, че са национално представителни.

Общо всички тези 4 програми - Discovery, Animal Planet, National Geographic, History - събират едва 2%, посочи Гецов.

Известно повишение бележат процентите на българите, които се информират за новини и събития от страната и чужбина от интернет. Те вече са 12.3 от запитаните.

Вестници продължават да купуват редовно 35.7, а радио слушат 22.1.