Проектът "Стоп на рекламата", който се осъществява заедно с Българската ритейл асоциация (БРА) и Сдружението за модерна търговия (СМТ) представиха резултатите от кампанията си, която допринесе за успешната комуникация с големите търговски вериги, разпространяващи хартиена реклама през пощенските кутии на гражданите.

Според проекта, годишно в София преминават над 10 000 тона хартия под формата на рекламни материали, които 47% от домакинствата не четат, а 80% от тях стават отпадък в рамките на 24 часа.

Механизмът "СТОП реклама!" е доброволен и пилотен проект само за София, съобразен с подобни механизми в други европейски страни. Домакинствата прикрепят стикер "СТОП реклама!" върху пощенските си кутии, показвайки, че не желаят да получават рекламни материали.

В рамките на проекта се предоставят безплатни стикери чрез онлайн платформа или от еко-точки в София. Регистрира се всяко домакинство, което получава стикер. Проектът включва и доброволци, които измерват количеството хартия, получено в пощенските кутии със и без стикер.

Целта на "СТОП реклама!" е да намали хартиената реклама, получавана в пощенските кутии в София, да обхване 25 000 домакинства в София за година и да спести около 400 тона хартия годишно до 2023 г. Инициативата има потенциал да бъде разпространена и на цялата страна.