Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт иска Центъра за градска мобилност да предприеме реални действия по отношение на препоръките в одитния доклад на Сметната палата.

Гражданите са категорични, че ЦГМ трябва да бъде или закрит или реформирам по европейски модел. Те настояват всички общински оператори (Метрополитен, Авто и Електротранспорт) да бъдат обединени като дирекции със свое счетоводство, а не да съществуват като отделни предприятия.

ЦГМ управляван без стратегия и отчетност

ЦГМ управляван без стратегия и отчетност

Установи доклад на Сметната палата за финансовото управление на ЦГМ

В писмо Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт отправя и допитване към съответните институции за това какви точно са наказателните и административните измерения на одитния доклад на Сметната палта - "Ще има ли повдигнати обвинения на длъжностни и политически лица?", попита Георги Статков от инициативата.

Според гражданите всички тези несъответствия управлението на дружеството трябва и да бъдат използвани като мотиви от общинския съвет да отмени увеличаването на билета в София, което влезе в сила от 1-ви юни 2016 г.

ЦГМ работи по препоръките на Сметната палата, уверява ръководството

ЦГМ работи по препоръките на Сметната палата, уверява ръководството

Приети са вътрешни правила за обществените поръчки

От инициативата обръщат внимание и на това, че същите общински съветници, които са внесли проекта за увеличението на цената на билета - Екатерина Йорданова и Зафир Зарков, сега внасят инвестиционна програма на Столичен електротранспорт със заложени редица нови проекти. Именно тези проекти предизвикаха недоволството и протестите на граждани в София, уверяват от инициативата.

Според тях изграждането на нови трамвайни трасета е било скрито от общинския съвет. Местната власт не е получила такава информация и в самия доклад, а цялата документация не е била достъпна за общинските съветници.