"Център за градска мобилност" предприема бързи мерки за по-добрата информираност на чуждите и български граждани, пристигащи на Аерогара - София. Мерките са в действие вече повече от месец.
От две седмици работи нов вариант, при който пътниците могат да закупят превозен документ-билет или еднодневна карта за цялата градска мрежа от кондуктори, които постоянно пътуват в автобусите, обслужващи линиите 84 и 184, от и към летището. Пътниците могат да си закупят билет от тях, ако не разполагат с точна сума да направят това от водача на автобуса.
Така е преодоляно неудобството от липсата на пунктове за продажба на превозни документи на аерогарата. Това решение ще е временно и ще действа до момента, в който бъдат уточнени административните подробности за постоянно изграждане на такива пунктове на двата терминала. В тях ще работят служители, които ползват чужд език, за да могат да отговарят на въпросите на клиентите и да ги упътват.
В момента се провеждат преговори между Столична община и ръководството на Летище София за разкриване на постоянни пунктове за продажба на превозни документи и на двата терминала. Там по модерен интерактивен начин ще бъдат визуализирани условията за пътуване в градския транспорт на столицата.
Едновременно с това се предвижда на подходящи места да бъдат поставени билетни автомати, те ще позволяват удобството да се плаща и с банкова карта.
В момента в салоните за пристигащи пътници и на двата терминала на летището информационни табла поясняват всички условия и изисквания, свързани с пътуването в градския транспорт.
На автобусните спирки също има поставени табла с текстово и схематично разяснение какви са ограниченията при пътуването.
За ползващите метрото, в касовата зала на метростанция "Летище София", пристигащите в столицата могат да се информират от поставените табла с подробна информация за възможностите и изискванията за пътуване в града.