Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) заявиха, че целта им е защита на държавния интерес и прозрачност в използването на публични средства, докато проверят състоянието на магистралите.

Министерството признава важността на извършваните досега проверки на пътните настилки, но подчертава, че тези проверки са били единични и не съгласно методиката на Института за пътища и мостове.

Разследванията, които са били извършени при управлението на бившия министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков, са се фокусирали върху участъци с изтекли гаранционни срокове. Обаче е ясно, че тези единични проверки не могат да бъдат използвани за общи заключения относно състоянието на пътната настилка по цялата мрежа.

На ръководствата на МРРБ и Агенция "Пътна инфраструктура" вече се изготвя график за нови проверки по магистралите и скоростните пътища. Началото на тези проверки се очаква да бъде дадено до края на месец.

Първостепенно внимание ще бъде отделено на участъците, които са все още в гаранционен срок, тъй като отговорността за тяхното състояние пада върху строителните компании.

За да усилят оперативността и точността на процеса, МРРБ ще използва георадарни уреди и скенери за равнинност. Ако се открият индикации за забавяне на пътната конструкция, ще бъдат извършени допълнителни тестове, включително шурфове и изпитания за носимост. Министерството е решено да осигури надеждна и безопасна инфраструктура за гражданите, като запазва прозрачността и строгостта при проверките си.

Цеков: 80 км от АМ "Хемус" трябва да са готови до края на 2025 г.

Цеков: 80 км от АМ "Хемус" трябва да са готови до края на 2025 г.

По автомагистралата не се строи в последните две години и половина