Близо 10 милиона заявки за достъп до електронните услуги на Националния осигурителен институт (НОИ) са постъпили през 2018 г. Това показва анализ на институцията за предоставените онлайн справки и административни услуги през миналата година.
Статистиката отчита, че за 12 месеца общият им брой е нараснал с над един милион. Докато през 2017 г. потребителите са ползвали онлайн услугите 8,7 милиона пъти, през 2018 г. онлайн справките са се увеличили с над 13%, надминавайки 9,9 милиона.
Електронната услуга с най-голямо нарастване е "Справка за социално осигуряване по ЕГН - текущо състояние". Тя е била използвана общо 712 032 пъти през миналата година.
Сред най-използваните справки са още "Справка за изплатени парични обезщетения за безработица" и "Справка за регистрирани заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица", като заявките за тях са нараснали съответно с 57,7% и 36,5%.
Изчисляването на прогнозен размер на пенсията също е привлякло повече потребители - електронният калкулатор е използван 689 847 пъти, или с близо 28% повече от предходния период. На стабилни нива остава и най-популярната е-услуга на института - "Справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО)". За поредна година клиентите са се възползвали от нея над 5 милиона пъти.
Общото потребление на административните електронни услуги на НОИ се е покачило двойно.
През интернет страницата си Националният осигурителен институт предоставя достъп до над 70 е-услуги - онлайн справки със свободен или ограничен достъп, електронни административни услуги и различни форми за контакт. Чрез тях клиентите на НОИ могат да получат търсената услуга, без да се налага да посещават офисите на институцията.