Въвеждат се облекчени изисквания при подаване на годишни финансови отчети и годишни доклади за дейността за малки, средни и микро предприятия, съобщават от Агенцията по вписванията.

Отпада необходимостта да се представят документи, които доказват приемането на годишния финансов отчет и годишния доклад за дейността (покани за свикване на общи събрания, протоколи от проведени общи събрания, доказателства за получаване на поканите и пр.).

Обстоятелството, че годишните финансови отчети са приети от съответния компетентен орган, се доказва с представяне на декларация по образец от законния представител на търговеца или юридическото лице с нестопанска цел.

Промените влязоха в сила от 14 март с приемането на Наредба за изменение и допълнение на Наредба 1 за водене, съхраняване и достъп до търговския регистър и до регистъра на юридическите лица с нестопанска цел.

Промените няма да се прилагат за големи предприятия и фирми от обществен интерес, които съгласно статистиката за 2018 г. са около 3-4% от всички предприятия.

По данни на Агенцията по вписванията, подадените ГФО от началото на годината до момента са 143 808. От тях 76% са подадени по електронен път, а 24% - на гише.

Според броя на подадените заявления за 2019 г. (330 343) до края на септември тази година, когато е крайният срок за подаване на ГФО, се очаква да бъдат подадени над 186 000 заявления.