Инсталиране на автоматични стационарни пожарогасителни инсталации, базирани на вода, включително системи за наводняване, водна мъгла или пяна, в тунели с дължина над 500 метра, при условия на интензивен трафик и установена необходимост. Това предвиждат предложените от Министерството на регионалното развитие и благоустройството промени в Наредбата за технически правила и норми за проектиране на пътни тунели от 2016 г.

Целта е да се осигури по-високо ниво на безопасност и бърза реакция при пожар, за да се предотврати разпространението му и да се защитят пътуващите и пътната инфраструктура.

В проекта на нормативния акт се осъвременяват и уеднаквяват изискванията за безопасност в тунелните съоръжения с утвърдени инженерни практики в страните членки на Европейския съюз.

Ще се актуализират техническите нормативни изисквания при проектиране на нови пътни тунели и проектиране на реконструкция, основно обновяване и основен ремонт на съществуващи пътни тунели, включително и изискванията за проектиране на спомагателни и прилежащи съоръжения към тях.

Асоциация иска по-строг контрол на пожарогасителите в колите и курсове за шофьорите как да ги ползват

Асоциация иска по-строг контрол на пожарогасителите в колите и курсове за шофьорите как да ги ползват

Заради зачестили случаи на самозапалили се автомобили

С проектонаредбата се синхронизират индикаторите за определяне на класа на тунелите с тези в страните от ЕС.

Класификацията на тунелите има за цел да се определи необходимото ниво на мерки за безопасност, включително противопожарни системи, евакуационни изходи и други защитни мерки. Възприет е подходът за прилагане на методи за количествена и качествена оценка на риска, които класифицират тунелите в четири рискови категории. С класа на тунела се определя нивото на опасност и съответните изисквания за безопасност, които трябва да се спазват при проектиране, изграждане и експлоатация на пътните тунели.

От МРРБ посочват, че промените ще осигурят съответствие с добрите европейските практики, като същевременно ще подобрят условията за проектиране, експлоатация и сигурността на пътните тунели от републиканската и от трансевропейската пътна мрежа.

Отбелязва се, че промените в Наредбата за проектиране на пътни тунели са синхронизирани в съответствие с изискванията на Наредбата за проектиране на пътища и с наредбите, издадени на основание чл. 14, ал. 1 от Закона за движението по пътищата.