Решението на българските власти всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно. В един момент може да се окаже, че "тези колани, поставени по неправилен начин, биха застрашили живота на хората повече, отколкото ако ги няма".
Това предупреди пред БНР Магдалена Милтенова, която е председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи.
По думите ѝ, подмяната на седалките в по-старите автобуси, в които няма обезопасяващи колани за пътниците, означава конструктивно изменение. Когато по-старите автобуси са произвеждани, са правени съответните изпитания за тежестта на седалките и отстоянието между тях, обясни тя и допълни, че няма как да се установи "кой автобус е бил произведен с колан и кой не".
Новите автобуси от 2008 г. насам са оборудвани с колани, но в Европа всички автобуси отпреди 2008-а продължават да се движат, посочи още Милтенова, според която "вероятно ще бъдем първата държава в Европа, която ще иска задължително поставяне и монтиране на нещо, което не е фабрично произведено".
Предложението всички автобуси да се оборудват с предпазни колани беше лансирано след тежката катастрофа край Своге.
"Надяваме се, че отговорността наистина ще се понесе и тя няма да бъде поета изцяло и само от водача на автобуса, защото в такива ситуации водачът винаги е уязвим", каза още Магдалена Милтенова.
Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак "40" съвсем не решава проблема", смята Милтенова.
Според нейя варовикът, който беше открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление.
DDT77
на 31.08.2018 в 14:15:30 #5NaskoZashtoto на 31.08.2018 в 11:56:32 За Лим спомняш ли си ? Знаеш ли за колко време се е напълнил автобуса с вода ? Мислиш ли че след паниката от падането всеки ще успее да разкопчае колана ? А в последният случай дали мислиш че автобуса първо е пушел ? Запалил се е веднага след преобръщането. Ами ако си задрямал и усетиш пламъците, дали ще си достатъчно с акъла си да не се паникьосаш и да си махнеш колана преди да се опиташ да бягаш навън ? Колана е лична предпазна мярка и всеки сам трябва да решава иска или не иска да ползва такъв. Вместо да решат проблемите по пътищата, те се занимават с глупости.
Spacepl
на 31.08.2018 в 12:03:18 #4Браншовата със сигурност ще иска и шофьорите да са без заплата и гражданска и винетки да не плаща, ама не става. Всеки който отхвърля предпазния колан като предпазно средство е ***! Защо не им въведат едно ограничение като при такситата. Примерно автобуса да не е по-стар от 6 години.
NaskoZashtoto
на 31.08.2018 в 11:56:32 #3Коланът помага в ситуация, която се развива за части от секундата и пътникът е неспособен да реагира. Ако автобусът се се пълни с вода при падане в река, човек има време да действа. Важното е да е оцелял от удара при падането в реката. Същото е и при запалване на автобуса, стига да не е в резултат на експлозия от бомба. Първо има дим и евентуално пламък, който постепенно се разпространява. Има време за откопчаване на колана и евакуация. Е, и коланите трябва да са изправни... И да се използват правилно. Ако пътниците си вържат коланите около врата, сигурно ще е опасно.
DDT77
на 31.08.2018 в 11:44:16 #2Утре ако не дай си боже автобус падне в река и пътниците се издавят заради коланите, които в паниката не са могли да свалят, тогава какво ще правим ? Ами ако други бяха изгоряли в автобуса, който се е подпалил, пак защото не са могли да свалят коланите ? Може би ще забраним пътуването с автобуси ?
шемет
на 31.08.2018 в 09:26:29 #1"Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак "40" съвсем не решава проблема", смята Милтенова." При знак 40 да се кара с 53 си е 32,5% превишаване на скоростта! Дали госпожа Милтенова би оправдала така лесно и превишаване на нормата за алкохол с 32,5%? Тъй де, какво е една гроздова след кафето и преди път ... яки хора сме.