Гражданската организация "Спаси София" настоява за пълен ремонт и асфалтиране на бул. Цар Борис III.

Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично, като посочват, че паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са сред причините за катастрофи.

Те са категорични, че основен приоритет на Столична община е да бъде направен пълен ремонт на булеварда, който да включва премахване на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова.

"Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.", подчертават Борис Бонев от Спаси София.

От гражданската организация са на мнение, че паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на прахово замърсяване и кал.

"Джи Пи Груп" отказа да ремонтира и трасето на трамвай №5

"Джи Пи Груп" отказа да ремонтира и трасето на трамвай №5

По думите на Фандъкова ще бъде избрана втората класирана фирма

За да се избегнат инциденти заради настилката от "Спаси София" предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда.

Според тях трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, като в допълнение те посочват, че на пешеходните пътеки трябва да се изградят и защитни острови за изчакване.

От Спаси София подчертават, че освен ремонт на булеварда, трябва да се ремонтират и локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея.

Активистите настояват и за отговор от Столичната община за отлагания ремонт на трамвайното трасе по булеварда.

Те припомнят, че трасето на трамвай №5 е трябвало да се ремонтира преди години, но общината още не е пуснала обществена поръчка.

"Изключително важно е асфалтирането на булеварда да бъде синхронизирано с ремонта на трамвайното трасе", завършват позицията си от Спаси София.