Гражданската организация "Спаси София" настоява за пълен ремонт и асфалтиране на бул. Цар Борис III.
Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично, като посочват, че паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са сред причините за катастрофи.
Те са категорични, че основен приоритет на Столична община е да бъде направен пълен ремонт на булеварда, който да включва премахване на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова.
"Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.", подчертават Борис Бонев от Спаси София.
От гражданската организация са на мнение, че паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на прахово замърсяване и кал.
За да се избегнат инциденти заради настилката от "Спаси София" предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда.
Според тях трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, като в допълнение те посочват, че на пешеходните пътеки трябва да се изградят и защитни острови за изчакване.
От Спаси София подчертават, че освен ремонт на булеварда, трябва да се ремонтират и локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея.
Активистите настояват и за отговор от Столичната община за отлагания ремонт на трамвайното трасе по булеварда.
Те припомнят, че трасето на трамвай №5 е трябвало да се ремонтира преди години, но общината още не е пуснала обществена поръчка.
"Изключително важно е асфалтирането на булеварда да бъде синхронизирано с ремонта на трамвайното трасе", завършват позицията си от Спаси София.
1abv1
на 05.08.2019 в 20:00:41 #1Съгласен напълно. Неясно защо тази основна пътна артерия е все още с павета. Някога разправяха, че било за да могат танковете от поделението в Горна Баня на самоход да стигат до центъра на София, за да участват в паради, защото паветата издържали на тези машини, а и лесно се ремонтирали. Само че за почти 30 години не съм видял кьорав танк да минава по този път. В момента този булевард на места е на вдлъбнатини, които карат шофьорите да ги заобикалят, дори и навлизайки в насрещното движение. Опасно е. Задължително трябва този път да се асфалтира.