От гражданската организация "Спаси София" обявиха план за изграждане на 10 монтажни паркинга в различни софийски квартали, с който се цели създаването на над 3500 нови места за паркиране.

"След няколко месеца на проучвания и търсене на документи от районните кметства, идентифицирахме първите десет подходящи терена, на които ще предложим Столичната община да изгради обществени монтажни паркинги. Готови сме и с официалния доклад, който днес внесох за разглеждане в Столичния общински съвет", заяви Борис Бонев.

Градските активисти смятат, че Столичната община не може да продължи да игнорира проблема с паркирането в големите софийски квартали, които са планирани за многократно по-малко автомобили и плътност на застрояване.

По думите им през годините те са се превърнали във все по-неприятни места за обитаване, където липсата на нормални места за паркиране са довели до ситуация автомобилите да са паркирани върху почти всички свободни публични пространства - по тротоарите и уличните платна, върху зелени площи, детски и спортни площадки и т.н. Всичко това водело до драстично влошаване на градската среда и качеството на живота.

От "Спаси София" обясняват, че са проучили стотици терени във всички големи столични квартали, които отдавна се сблъскват с остър недостиг на места за паркиране. "Намерихме достатъчно големи общински терени, подходящи за строителство на монтажни паркинги. Те са сравнително лесни, евтини и бързи за изграждане и не се нуждаят от постоянна поддръжка. Изграждането на монтажен паркинг с едно надземно ниво двойно увеличава капацитета на паркинга и не нарушава визуално или функционално, качеството на обитаване на съседните сгради. Затова монтажни паркинги масово се изграждат в европейски и балкански градове", обяснява Андрей Зографски от "Спаси София".

Според доклада, внесен в Общинския съвет, трябва да бъдат изградено по три монтажни паркинга в кварталите Люлин, Младост и Овча купел, както и един в Зона Б-18. Приоритет е изграждането на повече места за паркиране в близост до дома и именно там, където недостигът е най-голям - около високи блокове, в близост до детски градини, училища и търговски обекти, отбелязват от "Спаси София".

Новите места ще позволят да се премахнат паркираните по тротоарите и зелените площи коли, а междублоковите пространства да бъдат ремонтирани и да се ползват по предназначение.

Според Борис Бонев дълги години общината и ЦГМ са се оправдавали с липсата на общински терени за строителство на паркинги. По думите му от "Спаси София" вече са намерили терени и няма причина управляващите да стоят пасивни.

Време е гражданите да видим полза от десетките милиони левове приходи от Синя и Зелена зона и да се започне с изграждането на нови общински паркинги, които да сложат край на тоталният хаос в кварталите, но и да носят приходи на общинския бюджет, подчертава Бонев.