Софиянци се оплакват най-вече от неправилно изчислени изравнителни сметки във взаимоотношенията си с "Топлофикация - София". Това е един от изводите на доклада за работата на топлинното дружество с клиентите му, изготвен чрез преценката и работата на тримата обществени посредници на "Топлофикация-София".

Припомняме, че от август насам всеки потребител на топлофикационното дружество може да се обърне с въпроси или пък с молба за помощ към т.нар омбудсмани, които от своя страна осъществяват връзка с "Топлофикация-София".

До 31 декември 2015 година към обществените посредници са се обърнали с писмени жалби 455 софиянци. На 440 от тях вече е отговорено. Омбудсманите са отговорили и на безброй много телефонни обаждания и са провели множество над 1000 устни консултации.

"Една голяма част са проблемите, които са от компетенцията на топлинните счетоводители - например неправилно изчислени изравнителни сметки", посочи на пресконференция в Столична община единият от обществените посредници Деян Дянков.

Неочаквано хората се оплакват сравнително малко от задължението да плащат такса за сградната инсталация. "Абонатите знаят, че това го има, и трябва да се плаща", изтъкна омбудсманът.

Положителен извод от доклада е тенденцията, че все повече абонати с просрочени задължения искат да сключат споразумение с "Топлофикация-София", за това да изчистят плащанията си. "Гражданите се ориентират вече към изплащане на задълженията си", констатира Дянков и увери хората, че всяко едно споразумение се разглежда индивидуално и могат да се правят големи компромиси.

Наблюдението на обществените посредници показва, че "Топлофикация-София" спазва законите. Все пак обаче има и редица забележки. "Трябва да се повиши обаче комуникацията с клиентите. Трябва да се обърне внимание и на работата на топлинните счетоводители", отбеляза омбудсманът.

Сериозен проблем е остарялата база данни, с която разполага топлинното дружество. От утре обаче ще се започне отстраняване на този недостатък. "Вече говорихме с ръководството на дружеството и те ни увериха, че още от утре започва кампания за обновяване на базата данни за клиентите. Тя ще бъде във всички клонове на дружеството, ще се вкарват мобилни номера и т.н", обяви председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков.

Тази актуализация на базата данни ще помогне на "Топлофикация-София" да открие абонатите си, техни наследници и така да събере задълженията си.

Друга новост още от следващия месец ще е т.нар "код платец". Всеки абонат ще получи този код със следващата си фактура от дружеството. Целта му е да решава проблеми при смяна на партиди или собственици, защото всеки абонат освен абонатен номер ще има и код, към който ще се водят задълженията му.

"Постигнахме и ново оформление на фактурите с цел информацията за просрочени задължения да бъде изнесена напред във фактурата и да стане така, че да не може да не бъде забелязана от съответния абонат", отчете още Герджиков.