Центърът за градска мобилност придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в "синя" и "зелена" зони в София, и вече няма да работи с посредник, съобщи БНТ. Това ще позволи на дружеството да намали и финансовите си разходи.

До момента тази дейност е минавала през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея изтича през септември.

ЦГМ е обявила процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на ЗОП с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в "синя" и "зелена" зони чрез SMS-и.

Договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката е 7,9 млн. лева за целия петгодишен период. Това представлява до 12 % от общите приходи от услугата.

За сравнение до 2015 г. процентът, който е взиман от фирмата -посредник, е бил 15 на сто, а за последните 4 години е 13 на сто. В настоящата обществена поръчка е до 12 на сто.

За самите клиенти на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите.

До края на годината от Център за градска мобилност планират да пуснат и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения.

Дигиталният талон позволява на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.

Приходите от зоните за почасово платено паркиране се инвестират обратно в системата като 50 % от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране, в която вече има близо 30 000 места.

Останалите средства от приходите отиват за покриване на транспортната задача на градския транспорт.