В Южна Европа предизборната кампанията за Европейски парламент е най-активна. На второ място по активност се подрежда Източна Европа, следвана от Северна Европа и накрая - от Западна Европа.

Това сочат данните от втория междинен доклад на Европейския център за мониторинг на изборите.

Информацията за проект "Платформа Европа" е генерирана от над 100 изследователи от всички страни-участнички, сред които и представителите на България.

По отношение на видовете рекламни материали, които използват кандидат-депутатите за ЕП, най-активни са постовете в социалната мрежа "фейсбук", след това са публикациите в пресата, следвани от рекламните плакати и накрая видеоклиповете.

Най-много "фейсбук" постове до момента има в Италия, след това в Португалия, а България е по средата по брой публикувани предизборни послания. С най-ниска активност са Прибалтийските републики, Холандия и Ирландия.

Инициатива призовава евродепутатите да застанат зад почтеността

Инициатива призовава евродепутатите да застанат зад почтеността

Тя е на антикорупционната организация "Трансперънси Интернешънъл"

В Южна и Източна Европа преобладаващата тема е националната, като до момента България изпреварва всички страни по брой вътрешнополитически послания спрямо изцяло европейските.

В Западна Европа е точно обратното, европейската тема е по-силно застъпена пред националната, особено във Великобритания. В Северна Европа има паритет между двете тематики.

В посланията на всички 28 страни-членки се наблюдава позитивна нагласа към ЕС.

Негативни послания се срещат най-силно в Северна и Западна Европа, като фокусът им по-скоро е свързан с проблемите на миграцията. В Източна Европа присъства най-малко негативизъм.

39% от българите няма да гласуват с преференция, сочи "Тренд"

39% от българите няма да гласуват с преференция, сочи "Тренд"

Според данните 16% от избирателите все още не са решили за кого ще гласуват

По отношение на останалите теми на първо място е европейската тематика за цяла Европа. На второ място е темата за ценностите, а на трето - за икономиката.

В Южна Европа статистиката е аналогична. В Северна и Западна Европа на първо място отново е европейската тематика, на второ - трудовата заетост, следвана от темата за ценностите. В Източна Европа на първо място също е европейската тематика, на второ - темата за ценностите и на трето - благосъстоянието.

Най-силен рационален подход имат страните в Южна Европа. Държавите от Източна и Северна Европа държат сравнителен паритет, а най-ограничен рационален подход имат кандидат-депутатите за ЕП в Западна Европа.

Интересен факт е, че темите, които преобладават в политическата реторика във Великобритания, са свързани най-вече с Европа. В Унгария основната тема е имиграцията, в България - благосъстоянието, в Италия - трудовата заетост, а околната среда е тема № 1 в Швеция и Финландия.

Очаква се финалният доклад с обобщените данни от изследването ще бъде представен след приключване на изборите във всички държави-членки на ЕС.

Три остават сигурните партии с евродепутати

Три остават сигурните партии с евродепутати

Поотделно патриотите събират 1%, 1.3% и 2.5% подкрепа