Въвеждането на капитанско разрешително за управление на джетове е неприложимо и звучи абсурдно. Това заяви в ефира на БНТ зам.-председателят на Асоциацията на концесионерите на морски плажове Николай Димитров.

"Предложението предвижда човек, положил курс и изпит, да може да управлява плавателно средство до 40 бруто тона. Това вече е голяма лодка, а не джет. България се посещава от милиони туристи всяко лято - на тях капитанско ли ще искаме? В Испания, например, такива изисквания няма", коментира Димитров.

МТС готви изцяло нов закон за атракционите

МТС готви изцяло нов закон за атракционите

Настоящите правила са разпокъсани и не осигуряват достатъчна безопасност за гражданите

По думите му 16 години е подходящата възраст за управление на джет. Той подчерта, че атракционните плавателни средства са регистрирани, а фирмите, които ги отдават, са постоянно контролирани.

"Проблемът е с частните джетове - има хора, които карат без жилетки и без никакъв надзор. Ако стане инцидент, е трудно да се установи кой ги е управлявал", посочи още представителят на асоциацията.

Според него е необходим по-добър синхрон между държавата и застрахователните компании, за да има ясни правила и отговорности при подобни ситуации.

След трагедията в Несебър: Въвеждат нови стандарти и правила за атракционите

След трагедията в Несебър: Въвеждат нови стандарти и правила за атракционите

Не говорим за ново бреме за бизнеса, а за правила за безопасност, каза Гроздан Караджов