Вече може да подаваме жалби, сигнали или да получаваме информация от съответната институция чрез Системата за сигурно електронно връчване, поддържана от Държавна агенция "Електронно управление" - https://edelivery.egov.bg.
На Единния портал за достъп до електронни административни услуги, поддържан от ДАЕУ -https://egov.bg, има създаден специален бутон -Сигнали, жалби и предложения, който отвежда към електронната форма за попълване и инструкциите как да заявим услугата.
Чрез новата услуга гражданите могат да подадат сигнал, жалба или относно обслужването или организацията на работата на административен орган, организация, предоставяща обществени услуги или лице, осъществяващо публични функции. Подател може да бъде всеки гражданин или организация, посочват от ДАЕУ.
За използване на услугата е необходим квалифициран електронен подпис (КЕП) или ПИК на НОИ, както и профил в Системата за сигурно електронно връчване, която позволява изпращане, получаване и съхраняване на електронни документи за и от публични институции, физически и юридически лица. Тя поддържа възможност за известяване чрез e-mail и SMS. Времето на изпращане и получаване на документа и неговото съдържание се удостоверява с квалифициран времеви и електронен печат на ДАЕУ. Услугата за електронна препоръчана поща е електронен еквивалент на препоръчаната поща с обратна разписка.