Транспортното ведомство изсветлява бизнеса с техническите прегледи на автомобили.

"Без вас няма да се справим", заяви заместник-министърът на транспорта Ангел Попов на среща с представителите на сервизите.

"Много е важно да направим нещо, което да се приеме от хората", обясни Попов.
"Желанието ни е да направим хубав закон", изтъкна зам.-министърът и допълни, че този закон не е наш или ваш, той е общ.

Данъчните оглеждат пунктовете за годишни технически прегледи

Данъчните оглеждат пунктовете за годишни технически прегледи

Ообщата сума на укритите приходи е в размер на 19,4 млн. лв. по първоначални данни

Лазар Георгиев, представител на бранша, заяви, че секторът подкрепя ново законодателства, а самият бранш е обединен. Закон в сектора щял да е добър за икономиката.
Браншът обаче иска задължително да участва в подготовката на наредбата по закона, където ще се уточнят всички задължения и отговорности на сервизите.

Емил Германов, също от бранша, припомни, че от 2013 е идеята за регламентиране на сектора. Именно законът е идея на бранша, а не на държавата, по думите му.

Големите работодателски организации са за регламент на дейността на автосервизите. Германов е притеснен дали ще бъде направен добър закон и затова е готов да съдейства на администрацията.
От бранша обаче се опасяват дали министерството ще може да контролира сервизите.

Около 30 000 са автосервизите, които законно изпълняват дейността си. Около 10 000 са т.нар. гаражни сервизи в страната.

Тези "гаражни сервизи", след влизане на закона, ще трябва да бъдат лицензирани.

Според ресорното ведомство сервизите са около 15 000-17 000. От министерството обясниха, че ще се правят проверки на сервизи след сигнал от бранша или от потребители.

В столицата продължават да проверяват строителни обекти и автосервизи

В столицата продължават да проверяват строителни обекти и автосервизи

Съставен е акт за непочистена прилежаща площ на един от сервизите.

"Няма да гледаме мача от страни и да чакаме някой да ни подава сигнал", успокои Ангел Попов. Ще е нужен повече капацитет на транспортното министерство.

Оказва се, че към момента няма нормативна база, която да задължава бранша да работи законно.

"Карате ме да съжалявам, че съм редовен, защо досега работя законно", скочи собственик на сервиз от Стара Загора.

От ресорното министерство обясниха, че сега нямат основание, на което да санкционират нередовните.

Георги Илиев, също представител на бранша, заяви, че в сектора сивият дял е над 50%.

Единен регистрационен режим на автосервизите предлага Московски

Единен регистрационен режим на автосервизите предлага Московски

МТИТС иска единен контрол и яснота за произхода на резервните части