
Ето 10 осъвременени съвета как да защитите компютъра и мрежата от неоторизиран достъп...
Паролата не трябва да се записва на хартия
Ако потребителите имат нужда да си записват паролите, значи системата е прекалено сложна, а следователно и неефективна. Първото правило е баланс между надеждност и ефективност.
Не оставяйте паролите по подразбиране
Много хакерски атаки са били успешни, защото е оставена паролата по подразбиране на някой сървър.
Трябва да се искат колкото може по-малко пароли
Ако на служителите в компанията се налага да помнят 10 различни пароли - от такива, които пазят наистина важна информация до такива, които на практика не са необходими, те няма да могат да работят ефективно и най-вероятно ще си запишат паролите, излагайки важната информация на риск.
Преценете кои системи и приложения реално имат нужда от защита с парола.
Паролите трябва да се сменят периодично
Колко често да се сменят отново е въпрос на баланс между сигурност и удобство - ако служителите трябва да запомнят новите пароли всяка седмица, те вероятно ще започнат да си записват текущата парола.
По-дълъг период - например 90 дни, а не стандартните 30 - ще стимулира използването на по-сложни за запомняне пароли.
Новите пароли трябва да са нови
Когато потребителят сменя паролата си, тя не трябва да е вариация на старата. Пароли като RandomWORD1, RandomWORD2, RandomWORD3 и т.н. са лесни за отгатване.
Не използвайте очевидни неща
Паролата трябва да е нещо по-сложно от една дума. Имена, адреси и други данни за потребителя, които могат лесно да се намерят, не трябва да се използват в една парола.
Паролата трябва да е дълга... но не прекалено дълга
Парола, съдържаща минимум 8 символа, които са малки и големи букви, както и цифри, е едно добро начало. Ако обаче се изисква прекалено дълга парола, потребителите на системата стават мързеливи относно измислянето й и използват неща от рода на ABCDEFG123456789.
Минимален и максимален лимит обаче стимулират креативността. Една добра практика е използването на фраза вместо дума. mYd0g1sCALLEDf1d0 със сигурност е много по-надеждно от простото F1do
Автоматизирайте смяната на паролата
Процесът по смяна на паролите на потребителите трябва да е автоматизиран. Не разчитайте персоналът да помни кога трябва да си смени паролата, каква парола вече са използвали през миналата година и кои думи не бива да се ползват.
Обучение
Уверете се, че политиката относно паролите е вписана в договора на служителя и че всеки служител я разбира.
Ако всичко е направено както трябва, единствената ви грижа ще е служителите да не споделят паролата си с никой и да не я записват никъде. И най-важното е да не се използват едни и същи пароли във и извън корпорацията.
Поглед в бъдещето
Накрая, имайте предвид съвременните технологии, които вероятно ще заменят паролите - биометричната идентификация и двустепенната автентификация.
Паролите са се доказали като несигурни и изложените съвети са само за тези, които не могат да използват нещо по-надеждно - засега.
Източник: IDG.bg.