Първият Black Friday в България, организиран от най-големия онлайн ритейлър в Централна и Източна Европа eMAG, постави няколко рекорда в българската електронна търговия.

С началото на събитието сайтът беше посетен от 45 000 посетители. Само за първите 5 минути бяха направени над 2 000 поръчки. Сред тях беше най-евтиният таблет в Европа на цена от 48 лв., поръчван със скорост от един брой в секунда - достатъчно, за да се разпродаде цялото налично количество само за 5 минути. По време на „златната секунда" едновременно бяха подадени 55 поръчки за различни продукти.

„За целия ден регистрирахме над 1 200 000 посещения на eMAG.bg, което е абсолютен рекорд за онлайн търговията в България. Резултатът от това бяха над 52 000 закупени продукта, чиято обща стойност надхвърли 7 000 000 лева - повече, отколкото всички продажби на eMAG.bg за 2013 година преди Black Friday", заяви изпълнителният директор на eMAG Юлиан Станчиу.

По неговите думи само стойността на отстъпките, предоставени на клиентите, е надхвърлила 4 000 000 лева. „Интересът към Black Friday беше толкова висок, че на 2 пъти се наложи да осигурим допълнителни наличности - общо около 15 000 допълнителни продукта", допълва Станчиу

Сред бестселърите бяха смартфон за 99 лева, като цялото налично количество от 1000 броя беше продадено, както и 32-инчов LED телевизор за 299.99 лева, който също беше изкупен за минути. Разбира се, таблетите също се радваха на голямо внимание от страна на купувачите и бяха продадени над 7 000 броя.

Клиентите се интересуваха и от покупки за дома - над 18 000 електроуреда бяха продадени по време на Black Friday. Българските майстори закупиха онлайн и 1 000 бормашини.

Най-скъпата покупка по време на събитието е 4K Full HD телевизор с голям екран на цена над 20 000 лева.

Въпреки огромния интерес eMAG.bg издържа на големия трафик и купувачите не изпитаха трудности при пазаруване. За безпроблемното функциониране на сайта еMAG направи допълнителна инвестиция от 1 000 000 лева в сървъри, специално за Black Friday. Общата процесорна мощ на сървърите се равняваше на тази на 3 000 обикновени компютъра.

Клиентите пазаруваха и в движение, като над 200 000 посещения бяха регистрирани от мобилни устройства. Мобилните купувачи поставиха още един рекорд - покупките им надхвърлиха 250 000 евро, което е рекорд за българската онлайн търговия.

"Black Friday се проведе в трудни времена за България и при изключителен интерес от страна на потребителите. За много от тях това беше първият път, в който пазаруват онлайн - по наши оценки, над 10 000 човека направиха първата си поръчка по интернет по време на Black Friday", коментира от своя страна маркетинг директорът на eMAG.bg Огнян Лахчев.

За първи път в България онлайн търговията надхвърля като обем класическия ритейл в рамките на един ден, заключват организаторите на проявата.

eMAG е фокусиран върху доставката на всички поръчки до клиентите във възможно най-кратък срок. Всички продукти ще бъдат доставени в периода 02.12 - 07.12, независимо от големия им обем и сериозните разстояния.