McAfee проведе изследване на сигурността при използване на търсещите системи на пет Интернет компании - Google, Yahoo, MSN Live, AOL и Ask.com, съобщават от IDG.BG.
Проучването е направено на база на 2500 популярни ключови думи, които се използват често от потребителите.
За анализ на проблемите, свързани с уеб безопасността, авторите на изследването са използвали програмата SiteAdvisor, която може да оценява степента на безопасност на даден уеб сайт.
Сайтовете, които са дадени от търсачките са тествани за разнообразно опасно съдържание, включително шпионски и рекламни програми, фишинг и различни експлойти. Припомняме, че компанията SiteAdvisor беше придобита от McAfee в началото на април 2006 г.
Изследването показва, че всички посочени по-горе търсачки включват сред своите резултати и линкове, водещи към опасни сайтове, като средно делът на такива връзки е 4.4 процента.
Най-голям е този риск за потребителите, кликащи на линкове с контекстна реклама.