
Според специалистите почти една трета от потребителите са използвали препратките, които са получили в спам-съобщенията, а всеки десети е купил продукт, рекламиран чрез нежелана електронна поща, съобщава Би Би Си.
Посещението на адреси от подобни писма може да доведе до заразяване на компютъра с програма, събираща информация за потребителя или вирус.
Фактът, че 10% от получателите на спам купуват рекламираните продукти, говори за ефективността на този вид реклама, особено като се има предвид, че тя струва стотинки.
Тези предварителни резултати са удивителни, дори ни шокираха, заяви Марсел Нинхаус, пазарен анализатор в Radicati Group. Но те обясняват защо тази индустрия продължава да процъфтява.
Спамърите все по-активно вървят в крак с времето, предлагайки в своите писма последните новости на месеца. Например наскоро бе засечена вълна от фалшиви предложения за печалба на нова игра на Sony, която дори не била пусната в продажба.
Наблюдава се и ръст на броя на спам-писмата със сексуална насоченост. Според оценка на компанията Clearswift, само за последния месец общото количество на спам от порно-сайтове е нараснало със 180%.
При посещения на линкове от подобни писма рискът да получите някой вирус е много голям, особено ако не ползвате антивирусна програма или други средства за мрежова защита.
Спамърите често променят начина на изписване на някои думи в своите послания, за да не могат да бъдат филтрирани от специалните програми. И въобще тези филтри могат да помогнат само, ако са съчетани със здравия разум на потребителя, предупреждават експертите.
Трябва да потискате желанието си да купувате каквото и да било, предлагано от спамъри. Това са чисто и просто престъпници. Ако никой не беше отговарял на писмата им и никой не беше купувал от тях, те щяха да измрат като динозаврите, коментира Греъм Клюли, един от водещите специалисти в компанията за мрежова безопасност Sophos.