facebookСпоред проучване на изследователския център Pew социалната мрежа Facebook е по-ценен източник на трафик към най-популярните новинарски сайтове от Twitter, съобщи gsmreview.bg.
Проучването е взело предвид информация на Nielsen, базирана на 25 новинарски уебсайта с най-висок брой на уникални посетители месечно.

Около 35 % до 40 % от трафика към сайтовете идва от линкове в други сайтове, а не от написването на URL адреса директно или от кликването на друга страница или в същия сайт.

Не е изненадващо, че Google доминира по отношение на препращане на трафика. Средно кликванията на потребителите, свързани с търсене и преглеждане на новини, се равняват на 30%. На Facebook също се дължи значителен процент от аудиторията, която сайтовете привличат.

Huffington Post например е привлякъл повече интерес благодарение на Facebook, на който се дължат 8 % от уникалните му потребители. От изданието New York Times дължат 6 % от трафика към сайта си на социалната мрежа.

Тези проценти представляват само част от трафика, идващ от Google", разкриват провелите проучването. Влиянието на Facebook също нараства.

Twitter обаче не може да се похвали с чак толкова добри резултати като Facebook, коментират от gsmreview.bg. Сайтът с най-голям трафик, идващ от тази социална мрежа, е на изданието Los Angeles Times.

До голяма степен на разминаванията между Facebook и Twitter се дължат на коренно различния брой потребители, които посещават всяка една от двете социални мрежи. Facebook има повече от 500 милиона потребители, докато Twitter разполага с 200 милиона акаунти и някои от тях са неактивни.