Днес Google ще организира представяне на проекта си OpenSocial - платформа, съдържаща най-разпространените API за създаване на приложения със социална насоченост
С помощтта на тази платформа разработчиците ще могат да създават универсални приложения, които да са съвместими с всички социални мрежи, които се включат към платформата.

Онлайн конференцията ще се проведе днес в 19.00 часа и ще продължи до един час. Вече са известни и кои социални мрежи ще се включат в инициативата, а именно тези, за които се носеха слухове - Google Orkut, LinkedIn, hi5, Friendster, Plaxo и Ning.

Платформата OpenSocial е вече достъпна в сайта на социалната мрежа Google - Orcut, и всички желаещи разработчици могат да намерят отворените API именно там.
Очаква се и други компании да се присъединят към инициативата и да позволят на програмистите да създават приложения, които да улеснят потребителите, използващи техните социални мрежи.

Но това не е единственото, което Google правят, за да привлекат към себе си разработчиците на приложения за Facebook.
Наскоро те са получили официална покана от компанията да се включат в програмата им за PPA (pay-per-action) реклама, която все още е в бета версия, за да привлекат по-голям брой потребители да използват техните приложения.

Цената при този тип реклама се изчислява на база предприетите действия от страна на потребителя, а в този случай действието е инсталиране на определеното приложение или посещаване на страницата на разработчика в Facebook, където той може да показва реклами, от които да печели пари.

Заедно с това PPA рекламите ще се показват както в Google, така и в цялата й мрежа. Според Techcrunch тази стъпка на компанията е опит да се пробие анти-Google защита на Facebook и да се промъкне през задната врата, с цел да включи своите AdSense реклами на странициите на разработчиците, които могат сами да контролират какви реклами да показват.

Източник: Vision For Web